رکورد ثبت نام چاپار 25 نفر در دقیقه است

مدیر مجموعه سرویس های چاپار با اعلام رکود ثبت نام این سرویس دهنده گفت: چاپار اوایل فروردین ماه امسال به صورت رسمی کار خود را آغاز نموده و در سه ماه اخیر 60 هزار نفر عضو گرفته است.

سلمان افشار مدیر مجموعه سرویس های چاپار با بیان اینکه تعداد ثبت نام برای استفاده از این سرویس دهنده تلفنی 25 نفر در دقیقه است به خبرنگار فناوری و اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تعداد کاربران استفاده کننده ایمیل در کشور به نظر می رسد ظرف چند ماه اخیر ایمیل های ایرانی با استقبال خوبی از سوی کابران روبرو بوده اند که رقابت ها نیز سخت و فشرده است و اگر حمایت های لازم از تولید ملی صورت نگیرد سرویس دهنده های بخش خصوصی نمی توانند با جیمیل و یاهو رقابت کنند.

وی با اشاره به اینکه پست الکترونیکی چاپار با نام «chmail» با حمایت شورایعالی اطلاع رسانی و بدون نیاز به اعلام هویت اصلی کابران ایرانی راه اندازی شده است تصریح کرد: از زمان راه اندازی چاپار تغییرات زیادی را به توجه به تجربه کابران از نظر امنیتی و امکانات مورد نیاز بوجود آورده ایم تا کم کم به آن چه که مطلوب کابران است دست یابیم.

افشار سرویس ایمیل به پیامک را یکی از سرویس هاس موجود برای چاپار عنوان کرد و بیان داشت: ظرف دو هفته آینده سرویس پیامک به ایمیل نیز راه اندازی می شود یعنی کاربر می تواند از طریق اس ام اس هم ایمیل بزند؛ همچنین سرویس دسترسی از طریق پروتکل های PoP3، EMAP تا 1.5 ماه آینده برای کابران چاپار ایجاد می شود تا به صورت آفلاین نیزبه ایمیل های خود دسترسی داشته باشند.

*** راه اندازی سرویس اشتراک ویدئو و عکس در چاپار تا یک سال آینده

مدیر مجموعه سرویس هاس چاپار در ادامه با بیان اینکه در میان سه سرویس دهنده داخلی ایران دات آی آر، پست و چاپار، درگاه الکترونیکی چاپار تنها سرویس دهنده آنلاین و رایگان است افزود: چنان چه حمایت های بیشتری از سوی سازمان سیاستگذار صورت گیرد می توانیم تا یکسال آینده سرویس اشتراک ویدئو و عکس را در چاپار داشته باشیم بنابراین نیازمند یک عزم ملی از سوی تمامی ارگان های مربوطه از جمله دانشگاه ها برای تولید دانش در این زمینه هستیم.

وی خاطر نشان كرد: اگر چرخه تجاری مورد نیاز سرویس دهنده گان آنلاین در کشور در حوزه فناوری اطلاعات درست تعریف و حمایت شود می توان انتظار داشت سرویس همانند 5 سال اول یاهو و جیمیل در کشور داشته باشیم هم چنین اگر سرویس ها ارزش افزوده مناسب را به سرویس دهنده های داخلی اضافه کنیم میزان استقبال کاربران از درگاه های پست الکترونیک ملی و داخلی افزایش می یابد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار