بر طبق نتايج مطالعات اخير؛

يک سوم عوارض دارويي در کشور ناشي از داروهاي تزريقي است

بر طبق نتايج مطالعات اخير حدود يک سوم عوارض دارويي در کشور، ناشي از مصرف داروهاي تزريقي است و سرانه مصرف اين داروها در ايران بسيار بيشتر از ميانگين جهاني است.

محمدصادق بهاري، متخصص داروشناسي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف بي رويه دارو، يکي از مهمترين مشکلات بهداشتي و درماني در کشور است که موجب افزايش هزينه هاي مختلف اعم از مالي و جاني شده است.

وي با بيان اينکه مصرف بيش از اندازه داروهاي تزريقي به يک ويژگي در خصوص افراد جامعه ايراني تبديل شده است، تصريح کرد: مصرف بي رويه اين داروها مشکلات زيادي را در زمينه هاي مختلف همچون درمان بيماري ها به وجود آورده است، ضمن آنکه عوارض قابل توجه دارويي نيز بر مشکلات افزوده است.

بهاري تأکيد کرد: بر طبق نتايج مطالعات اخير حدود يک سوم عوارض دارويي در کشور، ناشي از مصرف داروهاي تزريقي است و سرانه مصرف اين داروها در ايران بسيار بيشتر از ميانگين جهاني است.

وي يادآور شد: ناآگاهي بسياري از افراد جامعه از داروها و عوارض جانبي داروهاي مختلف، ضعف اقدامات پيشگيري و کنترل عفونت، آگاهي ناکافي برخي از پزشکان و متخصصان در خصوص موارد لزوم دارو، و عدم نظارت بر توزيع دارو در داروخانه ها و نسخه هاي پزشکي، از جمله دلايل مصرف بي رويه و غير منطقي داروها به ويژه آنتي بيوتيک ها و همچنين داروهاي تزريقي است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار