ضرورت رقابت‌پذیری تولید داخل برای توسعه صادرات

رییس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر برنامه‌ریزی برای صادرات در شرایط رقابت‌پذیری تولید، گفت: تولیدکنندگان برای مقابله با واردات باید به کیفیت کالاها توجه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نظام‌الدین برزگری در همایش تحقق‌بخشی به شعار سال 91 در مسیر ارتقای کیفیت و استانداردسازی اظهار داشت: امروزه استانداردسازی کالاها اهمیت زیادی در بخش صنعت دارد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش استاندارد در فناوری‌ها و علوم جدید، تصریح کرد: استاندارد فقط مربوط به سازمان ملی استاندارد نمی‌شود، باید تمام ظرفیت‌های علمی، فنی و تخصصی کشور را به‌کار گیرد.

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خاطرنشان کرد: تولید ملی به این معنا نیست که فقط صنعتگر وظیفه دارد، بلکه هم دولت در رابطه با این سال وظیفه دارد و هم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان وظایفی دارند.

برزگری گفت: دولت وظیفه دارد ملزوماتی را که برای حمایت از تولید ملی نیاز است، فراهم کند و تولیدمحوری را به‌عنوان شاخص بپذیرد.

وی ادامه داد: اگر تولید و توسعه اقتصادی نباشد، آن کشور را توسعه‌یافته نمی‌گویند و در شرایط جنگ اقتصادی، تولیدکنندگان نقش مهمی دارند.

رییس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر فراهم آوردن دسترسی به فناوری‌های جدید و نیز حمایت‌های مالی از تولیدکنندگان، عنوان کرد: تولیدکنندگان برای مقابله با واردات باید به کیفیت کالاها و اصل مشتری‌مداری و رضایت مشتری توجه کنند و به‌دنبال تولیدات صادرات‌محور باشند.

برزگری تصریح کرد: تولیدکنندگان برای تامین مواد مصرفی نیاز به ارز دارد و خوشبختانه ماشین‌آلات بسیاری وارد کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولیدات کشور به حد رقابت‌پذیری رسیده است و باید روی صادرات برنامه‌ریزی شود.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که عدم کنترل کالاهای بی‌کیفیت، سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، گفت: در صنایع لوازم‌خانگی، با کیفیت‌ترین کالاها در کشور تولید می‌شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار