مدیرعامل شرکت نفت گاز پارسیان؛

نگراني در خصوص عوارض 50درصدي محصولات پتروشيمي وجود ندارد

پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص اخذ عوارض 50 درصدی از 11 قلم محصول پتروشیمی، به سبب نگرانی این وزارتخانه از کمبود محصولات مذکور در بازار داخلی منتفي است.

مرتضی عزیزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، درخصوص پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اخذ عوارض 50 درصدی از صادرات برخی محصولات پتروشیمی گفت: این پیشنهاد، ناشی از نگرانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از کمبود این محصولات در بازار داخلی است که با رایزنی های انجمن صنفی پتروشیمی با وزارتخانه مذکور و رفع این نگرانی ها، پیشنهاد مذکور منتفی خواهد شد.
 مدیر عامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان اعلام کرد: اداره کل تامین و تجهیز وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهادی به وزیر مبنی بر کمبود 11 قلم از محصولات پتروشیمی در داخل داد، که بر اساس این پیشنهاد اخذ عوارض  از این اقلام صادراتی را خواستار شده بود.
وی ادامه داد: قرار است عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا افزایش یابد تا با عرضه و تقاضا در بازاری رقابتی تعادل در محصولات پتروشیمی در داخل کشور به وجود آید.
رییس هیئت مدیره بورس انرژی افزود: انجمن صنفی پتروشیمی رایزنی هایی را با این وزارتخانه انجام داده است تا محدودیت های پیشنهادی برای اخذ عوارض صادرات این اقلام از محصولات پتروشیمی منتفی شود.
عزیزی گفت: در صورت تحقق این امر کمبود برخی محصولات پتروشیمی در داخل کشور برطرف و پیشنهاد فوق منتفی خواهد شد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار