برترین روشندلان عرصه موسیقی +عکس

مردانی همچون ری چارلز و یا ویلی جانسون ثابت کردند که نابینایی یک محدودیت نیست و با وجود تمام مشکلاتی که یک فرد نابینا با آن درگیر است می تواند به قله های موفقیت در عرصه های مختلف و خصوصا هنر و موسیقی دست پیدا کند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، جهان موسیقی یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین مکان ها برای هنردوستان است. سبک های بسیار متفاوتی در دنیا موسیقی وجود دارد که هر کدام از آنها به نوعی به بخشی از زندگی و تفکرات بشر مرتبط است. در دنیای موسیقی ستارگانی حضور داشتند که دارای معلولیتهایی بوده اند. امروزه نیز این افراد در دنیای موسیقی حضور داشته و به کار مشغول هستند.در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با تعدادی از برترین موسیقیدانان نابینا در جهان آشنا کنیم.

نوبویوک تسوجی

این پیانیست 23 ساله ژاپنی اولین شخص در لیست ما به حساب می آید. او که به صورت مادر زادی نابینا متولد شده است از سن 4 سالگی و با کمک مادرش شروع به نواختن پیانو کرده و در سن 7 سالگی موفق شد تا جایزه برترین پیانیست در بین کودکان نابینای ژاپنی را بدست بیاورد. او در سالهای اخیر در ژاپن و بسیاری از کشورهای دنیا به اجرای برنامه می پردازد و هم اکنون برای بسیاری از فیلم ها و سریال های ژاپنی نیز آهنگسازی می کند.

ویلی جانسون

زندگی این موزیسین سیاه پوست آمریکایی شاید به نوعی بسیار غم انگیز باشد. وی که در ابتدا بینا متولد شده بود از همان ابتدای کودکی به موسیقی علاقه فراوانی داشت. وی در سن 7 سالگی و در جریان یک مشاجره خانوادگی توسط نامادری خود مصدوم شده و بینایی خود را از دست داد. وی در سبک " بلوز " فعالیت کرده و با ساز گیتار آهنگ می نواخت. از او در حدود 30 قطعه ضبط شده موجود است که عمدتا درباره موضوعات مذهبی است. وی علاوه بر موسیقی به خوانندگی نیز می پرداخته و بر روی آهنگهای خود می خوانده است. وی در سال 1945 و پس از آتش گرفتن منزلش در تگزاس به دلیل بی پولی به خانمان شده و پس از مدتی به دلیل تب مالاریا درگذشت.

ویلی مک تل


یک گیتاریست سیاه پوست و نابینای دیگر در لیست ما "ویلی مک تل " است که به مانند بسیاری دیگر از هنرمندان عرصه موسیقی هم دوره خود در زمان حیات آنچنان شناخته نشد. وی که متولد سال 1898 در جورجیا آمریکا بود در ابتدا با یک چشم بینا متولد شده و در دوران کودکی بینایی چشم سالم خود را هم از دست داد. وی در سبک " بلوز " به فعالیت می پرداخته و از سازهایی مثل گیتار، آکاردئون و ویالون استفاده می کرده است. او علاوه بر اجرای قطعات موسیقی به آهنگسازی نیز اشتغال داشته است. وی در سال 1959 در ایالت جورجیا آمریکا در سن 61سالگی درگذشت.

آرتور تاتوم

این پیانیست سبک جاز یکی از بزرگترین موسیقی دانان در عرصه موسیقی جاز به حساب می آید که تا به امروز نیز مورد احترام همگان در این سبک از موسیقی قرار دارد. وی در 13 اکتبر سال 1909 میلادی در ایالت اوهایو آمریکا متولد شد. وی در زمان تولد از یک چشم نابینا بوده و چشم دیگر وی نیز دارای بینایی بسیار کمی بود. وی از سن 3 سالگی در کلیسا با نواختن پیانو آشنا شده و به آن علاقه مند شد. وی در طول دهه های 20 تا 50 میلادی در زمینه موسیقی به صورت حرفه ای فعال بود و به اعتراف کارشناسان یک دهه از دیگران در این سبک جلوتر بود. وی نهایتا در سن 47سالگی در سال 1956 میلادی در لس آنجلس درگذشت.

رونی میساپ

این خواننده و موسیقی دان آمریکایی یکی دیگر فعالان نابینای عرصه موسیقی به حساب می آید. این خواننده سبک " کانتری " در سال 1943میلادی در کارولینای شمالی به دنیا آمده و از ابتدای کودکی به طور کامل نابینا بود. وی به خاطر علاقه به موسیقی و خوانندگی به فعالیت در این رشته پرداخت و در کنار خوانندگی به نواختن پیانو نیز می پردازد. وی در دسامبر 1972 میلادی با ستاره موسیقی کانتری آن روزها به نام " چارلی پراید " آشنا شد که تحت تاثیر استعداد او به وی توصیه کرد که در این راه جدی تر گام بردارد. او با وجود نابینایی و داشتن سنی در حدود 69 سال همچنان از فعال عرصه موسیقی به حساب می آید.

ری چارلز

بدون شک نمی توان از فعالان نابینای موسیقی نام برده و از " ری چارلز " نام نبرد. این اسطوره سیاه پوست دنیای موسیقی در سبکهایی به مانند " بلوز "، "جاز " و " راک اند رول " فعال بوده و با سازهایی مثل کیبورد، پیانو و ساکسیفون کار می کرد. او در سال 1930 میلادی متولد شده و از سن 5سالگی با کاهش بینایی مواجه شد که نهایتا به از دست دادن کامل بینایی وی منجر شد.او توانست در کار خود بسیار موفق ظاهر شده و از پیشگامان موسیقی " سول "و ساز پیانو بود." فرانک سیناترا " بازیگر و خواننده آمریکایی وی را" تنها نابغه واقعی در حرفه ما " خوانده بود. وی در 10 ژوئن 2004 در لس آنجلس درگذشت./ ق پ

برچسب ها: روشندل ، موسیقی ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار