سيداحمد ميرعلائي:

«نيكان و بچه غول» از جذابيت بالايي براي كودكان برخودار است

"سيداحمد ميرعلائي" رئيس بنياد سينمايي فارابي فيلم "نيكان و بچه غول" ساخته رحمان رضايي را داراي جذابيت بالايي براي كودكان عنوان كرد.

سيداحمد ميرعلائي،رئيس بنياد سينمايي فارابي درگفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران درخصوص ساخت فيلم" نيكان و بچه غول" گفت:بنياد سينمايي فارابي در راستاي پرداخت به جذابيت ها در سينماي كودك و نوجوان تلاش فراواني كرده و از همان ابتدا در بنياد بحث اصلي ايجاد جذابيت و جمع كردن مردم كنار هم در سالن سينما بود.
وي با اعتقاد بر اين كه فيلم را بايد در سينما ديد،افزود:در اين راستا براي فيلمنامه "نيكان و بچه غول" كه جذابيت هاي خوبي براي كودكان دارد امكانات خوبي فراهم شده است.
وي در خصوص روند ساخت اين فيلم افزود: پيش توليد ساخت  اين فيلم نزديك به يك سال به طول انجاميد و به دلايلي خاص مدت زمان آن طولاني تر شد.
وي در خصوص دلايل افزايش زمان ساخت اين اثر افزود: گروه سازنده به جهت اينكه در  ارز صرفه جويي كند امكانات مورد نياز خود را نه از خارج بلكه در داخل فراهم كرد.
ميرعلائي در خصوص تاسيس استوديوي كار در فرهنگسراي رازي افزود: اميدوارم فرهنگسراي رازي از اين امكانات به خوبي نگه داري كرده و آن را دراختيار سازندگان ديگر قرار دهد.
وي با اشاره به اينكه اين فيلم بايد از دسته فيلم هاي شاخص سينماي كودك باشد ادامه داد: در ساخت اين فيلم تلاش شده تا با در نظر گرفتن فرهنگ خودمان از امكانات و جذابيت ها استفاده كرده و فرهنگ خود را به تصوير بكشيم.
وي با اشاره به حضور نيافتن اين فيلم در جشنواره كودك افزود:"نيكان و بچه غول "در جشنواره كودك امسال حضور نخواهد داشت،ولي به طور قطع براي بيست و هفتمين جشنواره كودك آماده خواهد شد.
وي درخصوص تيم جديد ساخت اين فيلم افزود:سازندگان فيلم،تمام فضا را در تخيل خود ساختند و ما تنها بازيگراني را مي‌بينيم كه قرار است به صورت رئال و واقعي بازي كنند.
وي در ادامه اظهارداشت:شايد اين روال در ابتدا براي بازيگران نامانوس باشد،اما به مرور زمان كار با سرعت بالا به عنوان يك كار حرفه اي تمام عيار معرفي شود.
ميرعلايي در خصوص معضل فيلمنامه در ادامه افزود:متاسفانه در حوزه فيلمنامه نويسي يا به دليل بي توجهي مسئولان و يا مهارت نداشتن فيلمنامه نويسان كم كاري صورت مي گيرد.
وي درخصوص مشكل اصلي فيلمنامه نويسان گفت:معضل اصلي ما در اين حوزه نداشتن توانايي در به تصوير كشاندن قصه هاست.
وي در پايان افزود:برگزاري كلاس ها و دور هاي آموزشي و تاليف كتاب هاي متعدد اقداماتي است كه براي رفع اين معضل صورت گرفته است./ه
برچسب ها: نیکان ، غول ، جذابیت ، بالایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار