ایجاد یک هزار و 400 پایگاه پزشک خانواده در مناطق شهری

همزمان با اجرای برنامه پزشک خانواده ‌یک هزار و 400 پایگاه در شهرهای بالای 20 هزار نفر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال می شود.

 به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر حسین خوبان، عضو ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده شهری با اشاره به اینکه این تعداد پایگاه در قالب مطب پزشکان، درمانگاههای خصوصی، خیریه و دولتی فعال می شود، اظهار داشت: در هر پایگاه پزشک خانواده 500 تا دو هزار و 500 نفر از شهروندان زیر پوشش قرار می گیرند.

دکتر حسین خوبان با اشاره به اینکه در برنامه پزشک خانواده شهری سه میلیون 600 هزار نفر در 10 شهر بالای 20 هزار نفر زیر پوشش قرار می گیرند، اظهار داشت: کار سرشماری در شش شهر به اتمام رسیده است و تعداد جمعیت شهرهای بزرگ قوچان، مشهد، تربت جام و کاشمر از نتایج سرشماری نفوس و مسکن اخذ می شود.

وی خاطر نشان کرد: نام نویسی از پزشکان و گروههای پزشکی برای شرکت در برنامه پزشک خانواده در پایگاه اطلاع رسانی سلامت ایرانیان به صورت برخط به نشانی http://fpqa.behdasht.gov.ir/آغاز شده است و گروههای ذیربط از جمله پزشکان، پرستاران، کارشناسان مامایی و کارشناسان بهداشتی می توانند برای نام نویسی در این پایگاه اقدام کنند.

عضو ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده شهری خراسان رضوی اظهار داشت: در برنامه پزشک خانواده شهری استان دو هزار و 800 پزشک عمومی، پرستار و یا کارشناس مامایی به کارگیری می شوند.

گفتنی است: به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات مسئولان اجرایی برنامه پزشک خانواده دانشگاههای علوم پزشکی مشهد و شیراز و برنامه ریزی برای اجرای مناسب این برنامه در مناطق شهری نشست مشترکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار