برترين وبگاه هاي حاکميتي معرفي مي شوند

دبیر اجرایی سومین جشنواره ارزیابی وبگاههای حاکمیتی از برگزاری این جشنواره در20تیر خبر داد و گفت:453 دستگاه حاکمیتی از سه قوه در این دوره ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام سالاریان قائم مقام دبیر شورای عالی اطلاع رسانی در نشست خبری  که امروز در دبيرخانه شواي عالي اطلاع رساني برگزارشد؛ افزود: قوه مجریه با 143دستگاه و پس از آن قوه قضائیه با 83 دستگاه و دیگر نهادهای حاکمیتی با11 دستگاه و قوه مقننه با دو دستگاه به ترتیب رتبه های اول تا چهارم تعداد شرکت کننده در این جشنواره را به خود اختصاص داده اند.
وي  اضافه کرد: از میان239دستگاه واجد شرایط برای راهیابی به مرحله ارزیابی85 دستگاه به ارزیابی نهایی راه پیدا کرده که63 مورد آن از دستگاه های دولتی است.
وی در ادامه گفت: ارزیابی خدمات بر اساس خدمات اطلاع رسانی، ‌تعاملی و تراکنش مالی صورت گرفته است.
 
قائم مقام دبیر شورای عالی اطلاع رسانی درباره استانداردسازی ساختار وبگاه ها افزود: ‌به زودی الگوی کارشناسی شده پرتال (درگاه)، را به عنوان الگویی استاندارد ارائه و پیشنهاد می کنیم.
وی با بیان این که شرکت در این جشنواره اجباری نیست و جنبه تشویقی و فرهنگ سازی دارد، بيان داشت: ‌در نخستین دوره این جشنواره106دستگاه و در دومین دوره آن بیش از500 دستگاه ثبت نام کردند.
 
حجت الاسلام سالاریان با بیان این که پیشتر ارزیابی ها به صورت دستی بود؛ گفت:‌ به زودی سامانه ارزیابی خودکار (وب سنج) یا الکسا(ی) ایرانی را روی شبکه قرار می دهیم که قادر است60شاخص وبگاه را به صورت خودکار ارزیابی کند.

گفتني است، سومین جشنواره ارزیابی وبگاه های حاکمیتی20 تیر در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیـــــما برگزار می شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار