ابلاغ استاندارد ايجاد وب‌گاه‌ و پورتال به دستگاه‌های دولتی

مشاور سازمان فناوري اطلاعات ايران با اشاره به تدوين استاندارد وب‌گاه‌هاي دولتي، از ابلاغ استاندارد ايجاد وب‌گاه‌ و پورتال به دستگاه‌های دولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، مهندس علي قدم‌ياري، با بیان این مطلب گفت : وب‌گاه‌ها و پورتال‌های دولتي طي مطالعاتي با استفاده از تجربیات گذشته و با همكاري واحدهاي دانشگاهي تدوين شد كه در این پروژه هم‌زمان به شاخص‌هاي بين‌المللي و بومي توجه شده است.
 
مشاور سازمان فناوري اطلاعات با بيان اين مطلب كه اين شاخص‌ها مي‌توانند به عرضه و دسترسي سريع‌تر خدمات الكترونيكي كمك كنند، خاطرنشان كرد: اين شاخص‌ها به دليل ايجاد يك هدف مشخص در برنامه‌نويسي وب‌گاه‌ها مي‌توانند براي توليدكنندگان و برنامه‌نويسان، جنبه آموزشي نيز داشته باشند.
 
به گفته وي استفاده از نرم‌افزارهاي متن‌باز، استفاده از ميزباني داخلي، تعاملي بودن وب‌گاه، استفاده از خط و زبان روان فارسي، محدود نبودن به يك مرورگر خاص و آنلاين بودن خدمات از جمله اين استانداردهاست.
مهندس قدم‌یاری همچنين با اشاره به برگزاري سومين جشنواره ارزيابي وب‌گاه‌هاي حاكمیتي در تيرماه، خاطر نشان ساخت: اين جشنواره بر تجربه‌هاي سازمان‌هاي دولتي افزوده و از نظر تبليغاتي نيز مؤثر بوده است لذا دستگاه‌ها توانسته‌اند با كمك جشنواره، نقاط قوت و ضعف خود را شناسايي كنند.
 
وي در پايان  به همكاري سازمان فناوري اطلاعات و شوراي عالي اطلاع‌رساني در برگزاري جشنواره اشاره كرد و یاد آور شد: همكاري و تعامل اين دو دستگاه باعث شده كه مردم با خدمات الكترونيك دولت بيشتر آشنا شوند و بهترين شيوه‌هاي  ارائه خدمات الكترونيكي را بشناسند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار