رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور؛

پرونده های قاچاق بازی های رایانه ای به صورت تخصصی رسیدگی می شود

پرونده های مربوط به قاچاق محصولات فرهنگی شامل فیلم ها و بازی های رایانه ای در شعبات سازمان تعزیرات حکومتی سراسر کشور رسیدگی می شود.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، علی مژده ای پور، رئيس سازمان تعزيرات حکومتي کشور گفت: با توجه به وظیفه ذاتی سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر رسیدگی به پرونده های دارای جنبه خلاف و غیر مجاز، به طور قطع پرونده هایی که در صلاحیت این سازمان باشد، رسیدگی می شود.
معاون وزیر دادگستری یادآور شد: مرجع تشخیص دهنده و گزارش دهنده در رابطه با پرونده های مربوط به قاچاق یا عرضه غیر مجاز محصولات فرهنگی مانند فیلم ها و بازی های رایانه ای، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان تبلیغات اسلامی یا مراجع فعال در حوزه های فرهنگی هستند و قطعا هر پرونده ای که در سطح سازمان تعزیرات حکومتی باشد، رسیدگی خواهد شد.
مژده ای پور ادامه داد: برخی از رسیدگی های سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی های تخصصی است که در همین رابطه ضمن ایجاد شعبات تخصصی، اقدام به آموزش قضات این شعبات و آشنایی آنان با قوانین و مقررات جدید شده است و رسیدگی به پرونده های محصولات فرهنگی در همین حوزه قرار دارد.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور همچنین درباره برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای گفت: بدون تردید برگزاری این نمایشگاه موجب آگاهی بیشتر والدین و کودکان و نوجوانان با تولیدات داخلی شده و ورودی پرونده های سازمان تعزیرات در این حوزه کاهش می یابد.
مژده ای پور ادامه داد: امروزه بخش بزرگی از بازار بازی های رایانه ای کشور را، محصولات غیر مجاز و قاچاق تشکیل می دهد که برگزاری نمایشگاه بین المللی در کشور و آشنایی نسل جوان با ظرفیت های داخلی موجب کاهش محصولات قاچاق در بازار و در نتیجه کاهش ورودی ها می شود.
گفتني است، دومین جشنواره بازی های رایانه ای 19 تیرماه از ساعت 18تا20 در تالار وحدت برگزار می شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار