اخبار ویژه روزنامه های صبح سه شنبه؛

5+1 می خواهد که ایران بمب اتم بسازد! /حرکت «کاپرفیلدی» تاج‌زاده!

پس چرا اصلاح طلبان همواره سوگلي غرب بوده اند؟! / مسؤول شست‌وشوی مغزی منافقین مُرد/ حرکت «کاپرفیلدی» تاج‌زاده! از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های صبح دوشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن، اخبار ویژه روزنامه هارا در اینجا می توانید بخوانید:
 

روزنامه کیهان :

هزينه هاي نظامي و امنيتي كمر اقتصاد اسرائيل را مي شكند

يك مركز مطالعاتي رژيم صهيونيستي فاش كرد بودجه هاي ويژه ارتش و تامين امنيت شهرك نشين ها، اقتصاد اين رژيم را نابود كرده است.

مركز پژوهشي «ادفا» در تازه ترين پژوهش خود اعلام كرد: از سال 1989 تا سال 2011 دولتهاي اسرائيل هر سال 13 ميليارد دلار فقط به عنوان بودجه هاي جاري جهت تامين حملات نظامي مقطعي خرج ارتش هاي خود كرده اند و اين مقدار غير از بودجه هاي ثابتي است كه هر ساله براي ارتش اختصاص مي يابد. اين بودجه امسال 19 ميليارد دلار است.

اين گزارش مي افزايد: هزينه اي كه حكومت اسرائيل براي هر فرد عادي در اسرائيل در خصوص مسائل رفاهي و اجتماعي مي كند 458 دلار در سال است و اين در حالي است كه اين رقم براي هر فرد شهرك نشين جهت تامين امنيت آنان 605 دلار است و افزايش 32 درصدي را نشان مي دهد.

براساس اين گزارش، از سال 2000 م تا سال 2009 ، 21 هزار واحد شهرك نشيني در شهرك هاي كرانه باختري غير از قدس احداث شده است.

كلاوسون: اعتماد به نفس ايران غرب را به چالش گرفته است

مدير تحقيقات موسسه واشنگتن اعلام كرد: تحريم ها باعث نشده ايران حتي ذره اي در مقابل غرب عقب نشيني كند و اين توقع كه ايران عقب بنشيند غيرواقعي است.

پاتريك كلاوسون در مقاله اي كه با همكاري يكي از عناصر ضدانقلاب فراري (مهدي-خ) در سايت موسسه مطالعات خاور نزديك واشنگتن نوشته تصريح مي كند: هر چه تحريم ها شديدتر مي شود، ايران نيز اعتماد به نفس بيشتري در مواجهه با بن بست هسته اي از خود نشان مي دهد. مقامات ايران باور دارند كه در ارتباط با غرب در جايگاه مطمئني قرار دارند. آنها مقاومت در مقابل غرب را مفيد مي دانند همچنان كه رهبر ايران اخيرا گفت «پيروزي بدون پذيرش خطر ممكن نيست. ما ايستاده ايم. دشمنان ما بايد بدانند كه لجاجت، تكبر و خود بزرگ بيني و توقعات بي جا در مقابل ملت ايران آنها را به هيچ جا نخواهد رساند.» اكنون چالش آمريكا اين است كه چگونه ضعف را به ايران ثابت كند.

كلاوسون مي افزايد: مقامات ايراني باور دارند كه اروپا گرفتار بحران اقتصادي است و اين بحران نشان مي دهد كه الگوي اقتصادي آن شكست خورده است. آنها همچنين آمريكا را درگير مبارزات انتخاباتي مي دانند و معتقدند كه اين كشور به دليل دو جنگ طولاني و بي نتيجه در منطقه خاورميانه خسته است. ايراني ها، احتمال حمله زودهنگام نظامي را هم نمي دهند، به خصوص پيش از انتخابات رياست جمهوري آمريكا در ماه نوامبر، آنها معتقدند كه حتي پس از ماه نوامبر، غرب درباره اثرات جنگ بر اقتصاد لرزان خود آن قدر نگراني دارد كه از مقابله با ايران خودداري كند. به اين ترتيب، تهران هيچ عجله اي براي پاسخگويي به خواسته هاي 1+5 ندارد.

وي سپس به موضوع بيداري اسلامي و پيروزي اسلامگرايان در كشورهاي منطقه پرداخت و نوشت: اين خيزش ها از نگاه ايران مثبت است و اتفاقات سال گذشته نشان مي دهد اسلام سياسي در مصر، ليبي، يمن يا تونس در حال پيشرفت است. رهبران ايران از كنار گذاشته شدن حاكمان سكولار رضايت دارند.

كلاوسون درباره تحريم هاي نفتي خاطر نشان كرد: در سال هاي اخير، قيمت بالاي نفت براي ايران درآمد بسياري به ارمغان آورده است. حتي با وجود بحران هاي اخير، درآمد امروز نفت، چهار برابر سال 2002 است. در آگوست 2011، پيش از تصويب آخرين دور تحريم ها، صندوق بين المللي پول پيش بيني كرد كه درآمد صدور نفت ايران در سال 2012 بالغ بر 104 ميليارد دلار يا چهار و نيم برابر درآمد 23 ميليارد دلاري ايران در سال 2003-2002 خواهد بود. با اين حال حتي اگر حجم صادرات ايران به نصف برسد و اين كشور تنها 50 دلار بابت هر بشكه نفت دريافت كند، درآمد آن بيشتر از يك دهه قبل خواهد بود. ايران حتي منابع اقتصادي جايگزين هم دارد؛ چنانچه بعضي پيشنهاد مي كنند، حتي اگر 70 درصد اين درآمد به دست نيايد، ايران همچنان مي تواند از 30 ميليارد دلار ذخيره ارز استفاده كند. مقامات ايراني موقعيت اين كشور به لحاظ اقتصادي و در مقايسه با بحران غرب را خوب مي بينند.

مدير تحقيقات موسسه واشنگتن در تحليل خود ضمن اذعان به آشفتگي اپوزيسيون تصريح كرد كه بدگماني به غرب در ميان ايراني ها رو به افزايش است. وي مي نويسد: مقامات ايراني در هفته هاي اخير گفته اند غرب در مذاكرات هسته اي جدي نيست؛ همان چيزي كه غرب سال ها در مورد آنها مطرح مي كرد. هفته پيش هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه يك چهره عملگراي شناخته شده است، درباره مذاكرات مسكو، گفت: «اين مذاكرات نشان داد كه غرب نمي خواهد كاري بكند و در مذاكرات صادق نيست. آنها مي خواهند با قلدري به هدف هايشان برسند.» در نظر ايران، غرب سازش در زمينه هسته اي را گام اول مي بيند اما حتي حل كامل موضوع هسته اي هم باعث ايجاد مشكلات ديگر ميان ايران و غرب خواهد شد. حيدر مصلحي، وزير اطلاعات مي گويد«آمريكا و غرب با مطرح كردن موضوع حقوق بشر، تحريم و تروريسم، تلاش مي كنند به ايران فشار بياورند اما دليل واقعي اين رويارويي، هيچ كدام از اين مسائل نيست. آنها اسلام و گفتمان اسلام را هدف قرار داده اند.»

اين تحليلگر آمريكايي در پايان تصريح مي كند: چالش بزرگ پيش روي غرب، عوض كردن برداشت مقامات ايراني و اعتماد به نفس آنهاست. تحريم هاي فعلي باعث نشده كه ايران حتي ذره اي از موضع خود مقابل غرب عقب نشيني كند و اين توقع كه تحريم هاي جديد باعث شود ايران عقب بنشيند، غيرواقعي است.

همزمان با انتشار اين تحليل، وبسايت صداي آمريكا به نقل از فيليپ مورو ديفراگ از انستيتوي روابط خارجي فرانسه نوشت: تاثير تحريم ها ناچيز خواهد بود. ايراني ها عادت كرده اند با تحريم ها زندگي كنند. به همين جهت است كه آزارشان نمي دهد. مي گويند يك تحريم ديگر، با اين هم مي سازيم.»

پس چرا اصلاح طلبان همواره سوگلي غرب بوده اند؟!

رئيس دولت اصلاحات به بهانه ايام پاسدار و جانباز و روز شهادت شهيد بهشتي، از اسلام و انقلاب سخن گفت.

وي در ملاقات «جمعي از ايثارگران و جانبازان دفاع مقدس» گفته است: ما نظام را قبول داريم و انقلاب اسلامي را واقعه بزرگي مي دانيم كه منجر به استقرار جمهوري اسلامي شد. واقعه بزرگي كه نه مي توان آن را ناديده گرفت و نه به مصلحت جامعه و ملت ما است كه اين كار را بكند. جمهوري اسلامي به نظر ما همان است كه مي تواند پاسخگوي نياز جامعه ما باشد؛ جامعه اي كه طالب آزادي و استقلال و سربلندي و امنيت است. به شرط آن كه واقعا جمهوري اسلامي باشد، يعني راي و نظر مردم در تعيين حكومت موثر باشد و حكومت هم خود را در برابر مردم مسئول بداند و لوازم جمهوريت يعني آزادي انديشه و بيان و نقد و اجتماعات را فراهم آورد و موازين اسلامي، به ويژه معنويت و اخلاق و عدالت در جامعه حاكم گردد. اصلاحات هم همين را مي خواهد. حال اگر ديگراني، خواستار راه و سامان و نظام و انتظامي ديگر و در پي براندازي هستند، دچار اشتباه بزرگي شده اند و طبعا راه ما هم از آنان جداست.

وي در عين حال گفته است: از جمله مطالبي كه بارها به آن پرداخته ام اين است كه نتيجه حذف و حصر، تقويت حكومت و جلب و جذب نيروهاي مأيوس نيست. حاصل حذف و حصر نوميدي از اصلاح در جامعه است و نتيجه تداوم آن اين كه گروه گروه از جوانان و مردم رو به كساني بياورند كه مي گويند اسلام يا حداقل حكومت اسلامي نباشد و اين فاجعه اي است كه بيش و پيش از همه حكومت بايد به آن بيانديشد و آن را حل كند.

خاطر نشان مي شود برخلاف اظهار نگراني و دلسوزي خاتمي، عناصر ضد انقلاب در فرصت فتنه فراهم شده از سوي مدعيان اصلاح طلبي- از جمله شخص وي- مجال آن را يافتند كه عليه اسلام، جمهوري اسلامي، قانون اساسي، ولايت فقيه، امام خميني و بالاتر از همه حضرت اباعبدالله الحسين(ع) هتاكي كنند بي آن كه با كمترين اعتراض از سوي مدعيان اصلاح طلبي از جمله خاتمي مواجه شوند. از سوي ديگر و برخلاف اظهارات القايي خاتمي مبني بر اسلام گريزي مردم به خاطر برخورد با فتنه گران بايد به وي يادآور شد كه غيرت ديني مثال زدني ملت، حماسه بي سابقه 9 دي و قدرت نمايي خياباني «جمهوريت و اسلاميت» را پديد آورد تا كسي به گزافه و خلاف هويت حقيقي ملت ايران لاف جمهوريت نزند، حال آن كه همين مردم به سران فتنه لعنت مي فرستادند امروز با رأفت جمهوري اسلامي، همان عناصر خائن براي مصون ماندن از خشم و غيرت ملت انقلابي در خانه هاي امن نگهداري مي شوند، كه خاتمي از آن به عنوان حصر ياد مي كند. همچنين شايسته يادآوري است كه عدم تمكين به آراي ملت و ايجاد آشوب از سوي زياده خواهان جايي براي اظهار نگراني نسبت به جمهوريت و جمهوري اسلامي باقي نمي گذارد و نكته چهارم اينكه چرا امثال خاتمي در آن 8 ماهه فتنه با اردوي دشمنان جمهوري اسلامي- از سلطنت طلبان تا تروريست هاي منافقين و ماركسيست هاي ضد دين و بهايي ها و گروهك هاي تندرو و ريگي- هم جبهه شده بودند. آيا اين همه خيانت، از سر نگراني براي ملت و جمهوري اسلامي بود؟!

خاتمي در بخش ديگري از سخنانش از شهيد بهشتي تجليل و فقدان او را ضايعه اي بزرگ قلمداد كرد و خواستار مطالعه اظهارات آن شهيد در مجلس خبرگان قانون اساسي در دفاع از اسلام شد. وي با اين همه متذكر اين نكته نشد كه بهشتي نقش عمده اي را در نهادينه كردن ولايت فقيه در متن قانون اساسي داشت و به دست منافقين كوردلي به شهادت رسيد كه در فتنه 88 شعار مرگ بر ولايت فقيه مي دادند و روي نام جمهوري اسلامي خط كشيده بودند.

رئيس دولت اصلاحات در عين حال درباره مذاكرات هسته اي گفته است: غربي ها نشان داده اند نمي خواهند چيزي به جمهوري اسلامي بدهند، در عين حال كه مي خواهند خيلي چيزها را يكطرفه از ما بگيرند! اين شدني نيست! متاسفانه گروه 1+5 ضعيف است. 1+5 يا تحت تاثير قدرت هاي بيروني است، يا لااقل احساس ترس و ضعف مي كند. غربي ها نشان داده اند كه حاضر نيستند آن حقوق به رسميت شناخته شده را در عمل هم به رسميت بشناسند.

سؤال مهمي كه درباره اين بخش از اظهارات خاتمي وجود دارد اين است كه همين غرب مستكبر و معاند، با چه منطقي علي الدوام از اصلاح طلبان در ايران جانبداري كرده و در فتنه سبز نيز حامي آنها بود؟ و چرا كساني مثل بوش و اوباما بارها اعلام كردند «ما از اصلاح طلبان در ايران حمايت مي كنيم»؟ آيا نمي توان نتيجه گرفت كه اصلاح طلبان چون سر بزنگاه ها آلت فعل غرب بوده اند، مطلوب آنها واقع شده اند؟

گاردين: ايران با نگاه به آينده ريسك تحريم ها را پذيرفته است

يك روزنامه انگليسي تصريح كرد تحريم ها براي ايران يك سرمايه گذاري با هزينه اي دركوتاه مدت است كه سود بالايي را در بلندمدت به دنبال خواهد داشت و اين كشور ريسك تحريم ها را پذيرفته است.

روزنامه گاردين در گزارشي نوشت: غرب اميدوار است مقامات ايران در مقابل تحريم ها، نهايتا دست كشيدن از برنامه هسته اي را به نفع خود ببينند اما مشكل اين استراتژي اين است كه غرب از ارزيابي ايران سر درنمي آورد و آن را غيرمنطقي تلقي مي كند.، غرب بايد بفهمد كه ايران هزينه ها و مزايا و گزينه هاي در دسترس را چگونه ارزيابي مي كند.

گاردين افزود: غرب در پي شكست تحريم هاي قبلي، تحريم هاي ديگري را وضع كرد اما ايران موضع جسورانه تري را مقابل غرب اتخاذ كرده و اعلام كرده با تهديدهاي خودش به تهديدهاي اقتصادي و نظامي پاسخ خواهد داد. از نگاه آنها بهاي تسليم بسيار بيشتر از مقاومت و نافرماني است.

اين روزنامه انگليسي يادآور شد: ايران به رغم فشارها تسليم نشده است. اين مسئله بايد سياست گذاران غربي را به اين فكر وادارد كه از خود بپرسند ايران به چه نحو، بهاي تحريم ها را ارزيابي مي كند و غرب را به چالش مي طلبد. عدالت اسلامي، حاكميت اسلامي و مبارزه با استيلاي غرب، 3 آرمان راهبردي جمهوري اسلامي از سال 1979 است. بنابراين غرب و ايران درك مشتركي از تحريم ها ندارند. ايران معتقد است هدف تحريم ها، جلوگيري از گسترش مدل ايراني در منطقه و جهان است تا انقلابيون عرب از آن الگوبرداري نكنند. به باور مقامات ايراني از جمله رهبر عالي اين كشور، ترويج مدل ايراني در خاورميانه كليدي براي امنيت درازمدت است و از اين رو فشار كوتاه مدت تحريم ها تحمل پذير است.

گاردين نوشت: با توجه به اين ديدگاه تهران معتقد است كه بايد صبورانه منتظر يك سري تغييرات به هم پيوسته باشد كه در نهايت پشتيبان ايران خواهد بود. ايران شاهد يك بحران اقتصادي است كه به طور فزاينده اي غرب را فلج مي كند. همچنين اين كشور خود را به اندازه كافي نزديك به باشگاه كشورهاي هسته اي و آماده ملحق شدن به آن در نظر مي گيرد و اينكه به زودي به نقطه اي خواهد رسيد كه شرايط اساسا موافق با اين كشور تغيير مي كند. از اين رو ايران ممكن است واقعا تحريم ها را هزينه بر در نظر نگيرد بلكه به عنوان يك مزيت به حساب آورد. طبق اين نظريه جمهوري اسلامي مدلي براي كپي برداري توسط انقلابيون عرب است و مقاومت به سه اسطوره اساسي جمهوري اسلامي مشروعيت بيشتري مي بخشد. بنابراين تحريم ها يك سرمايه گذاري در كوتاه مدت است كه سود بالايي را در درازمدت به همراه خواهد داشت.

روزنامه وطن امروز :

مسؤول شست‌وشوی مغزی منافقین مُرد

با وجود اینکه منابع آگاه از مرگ یکی از سرکردگان گروهک منافقین در پی پیشرفت بیماری سرطان وی در اردوگاه لیبرتی بغداد خبر می‌دهند، این گروهک سعی دارد این مساله را پنهان نگه دارد. به گزارش پایگاه النهرین، بتول رجایی از سرکردگان گروهک تروریستی منافقین که مسؤول گفت‌وگو و شست‌وشوی مغزی کسانی بود که خواستار خروج از این گروهک بودند اخیرا در پی پیشرفت بیماری سرطان مرده است.

بر این اساس، دولت عراق جسد وی را در منطقه‌ای خارج از اردوگاه لیبرتی دفن کرده اما گروهک منافقین از اعلام مکان دفن وی سر باز می‌زنند. بنا بر این گزارش، منافقین از دولت عراق خواسته بودند که جسد وی در اردوگاه اشرف (استان دیاله) دفن شود اما دولت عراق با تاکید بر اینکه اردوگاه اشرف قبرستان نیست، با این امر مخالفت کردند.

اعتصاب ایرانیان دربند عربستان

اخبار رسیده از عربستان‌سعودی حاکی از آن است که زندانیان زندان «دمام» یعنی همان زندانی که در 2 ماه گذشته 18 تن از هموطنان ایرانی‌مان در آن اعدام شدند، دست به اعتصاب عمومی زده‌اند. گفته می‌شود همه زندانیان این زندان به دلیل وضعیت نامناسب زندان، به طور دسته‌جمعی دست به اعتصاب غذایی زده‌اند و خواستار آزادی فوری یا حداقل محاکمه عادلانه جهت تعیین سرنوشت خود شده‌اند.

به‌رغم اعدام 18 ایرانی در زندان «دمام» سعودی در 2 نوبت جداگانه 8 نفره و 10 نفره اما تا به امروز وزارت امور خارجه نتوانسته جسد آنان را تحویل بگیرد یا زندانیان باقیمانده را آزاد کند.

حرکت «کاپرفیلدی» تاج‌زاده!

سایت‌های ضدانقلاب مدعی شدند تاج‌زاده در شرایطی که در «انفرادی» و «قرنطینه» زندان اوین بسر می‌برد، پیام جدیدی را صادر کرده است.

سایت ضدانقلاب نوروز طی مطلبی مدعی شد اخیرا باز هم مصطفی تاج‌زاده، از محکومان اغتشاشات پس از انتخابات سال 88 پیامی را از زندان صادر کرده است. در این متن طویل که بیش از 8 هزار کاراکتر دارد، به طور مفصل درباره 2 موضوع مذاکرات مسکو و انتخابات مصر مطالبی از سوی تاج‌زاده عنوان شده است.

اما نکته جالب این گزارش، مقدمه این سایت است که می‌نویسد: این زندانی سیاسی که در حال حاضر به صورت انفرادی و در قرنطینه زندان اوین نگهداری می‌شود با اشاره به شکست مذاکرات مسکو معتقد است در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران بدترین شرایط بین‌المللی را در دوران پس از انقلاب تجربه می‌کند!

همچنین در بخشی از این متن از زبان تاج‌زاده تاکید می‌شود: اگر بیماری چشم اجازه دهد در نوشتاری دیگر خواهم کوشید بحران هسته‌ای کشور را بررسی کنم! مطلب فوق را با همین نگارش، سایت‌های ضدانقلاب دیگر چون جرس، سحام و... نیز منتشر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، طی هفته گذشته غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی درباره بیانیه‌های برخی از زندانیان که در بیرون منتشر می‌شود، گفت‌: بررسی این نامه‌ها به ما نشان داده بیانیه‌های منتسب به زندانیان امنیتی توسط دیگران تهیه شده اما به نام این افراد منتشر ‌می‌شود‌.‌ وی ادامه داد: طبق بررسی‌های به عمل آمده زندانیان اساسا نمی‌توانند ارتباطی با بیرون داشته باشند‌.

دیوید کاپرفیلد، تردست آمریکایی در 16 سپتامبر سال 1956 در ایالت نیوجرسی آمریکا به دنیا آمد که از تردستی‌های وی گذشتن از دیوار بزرگ چین و فرار از زندان آلکاتراز است!

واشنگتن برای اسکان منافقین دست به دامن ریاض شد

در پی ناامیدی واشنگتن از کشورهای اروپایی برای اسکان دادن به عناصر گروهک منافقین و اخراج نهایی آنها از عراق، این کشور دست به دامن ریاض شده تا شاید عربستان میزبانی این گروهک را بپذیرد.

به نقل از پایگاه خبری اشرف‌نیوز، منابع آگاه از معارضان رژیم سعودی اعلام کردند آمریکا مذاکراتی محرمانه با عادل الجبیر، سفیر عربستان در این کشور داشته تا ریاض با میزبانی تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین موافقت کند.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه آمریکا در متقاعد کردن کشورهای اروپایی برای میزبانی و اسکان دادن به منافقین ناکام ماند، دست به دامن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در صدر آنها عربستان‌سعودی شده است بویژه اینکه در سایه شرایط کنونی بحرین و بحران این کشور، واشنگتن نمی‌تواند روی این همپیمان قدیمی‌اش حساب کند.

استقبال رجوی از تحریم نفت ایران

سرکرده گروهک منافقین با صدور بیانیه‌ای از اجرای تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپایی استقبال کرد و آن را خواسته منافقین از 25 سال پیش تاکنون دانست.

به نقل از خبرگزاری الشرق‌الاوسط مصر، «مریم رجوی» با صدور بیانیه‌ای که از پاریس صادر شده از اجرایی شدن تحریم‌های نفت ایران از سوی اتحادیه اروپایی استقبال کرد. وی بر ضرورت افزایش فشارها و تحریم‌ها تا متوقف شدن کامل فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد و افزود: این تحریم‌ها همان چیزی بود که ما از 25 سال پیش تقاضا کرده بودیم.

روزنامه تهران امروز :

توضيحات دفتر آيت‌الله خاتمي درباره يك تيتر

انتشار نادرست اظهارات آيت‌الله سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در مراسم سی ‌ویکمین سالگرد فاجعه تروریستی7 تیر با واكنش دفتر وي مواجه شد. دفتر خاتمی از بداخلاقی برخی رسانه‌ها و تحریف سخنان وی انتقاد کرد.

برخي رسانه‌ها به نقل از امام جمعه موقت تهران نوشته بودند: در مقابل گراني‌ها حتي يك آخ‌ هم نگوييد. بر اساس توضيحات دفتر آيت‌الله خاتمي اظهارات درست او عبارت است از: گرانی های فزاینده مایه درد و رنج ماست اما دنیای استکبار اگر شما آخ بگویید، خواهد گفت به اهداف خود رسیده، از این روی شما آرزوی یک آخ را بر دل دشمن بگذارید و صبوری کنید.

مسئول دفتر امام جمعه موقت تهران معتقد است: غرض و مقصود آیت الله خاتمی از اینکه خطاب به ملت شریف ایران اسلامی فرمودند حسرت و آرزوی یک آخ را بر دل دشمن بگذارید این است که مردم به انقلاب خود علاقه مند بوده و به خاطر گرانی های تحمیلی با انقلاب و جمهوری اسلامی خداحافظی نمی‌کنند.

وي همچنين به مصاحبه‌ها و اظهارات قبلي خاتمي درباره گراني‌ها اشاره كرد و گفت: خاتمي در خطبه های نماز جمعه و مصاحبه‌ها از سوء تدبیرها در این عرصه بسیار انتقاد نموده‌اند و رنجش ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی را به حق دانسته‌اند.

در بخش دیگری از جوابیه دفتر عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری که خطاب به مدیر مسئول یک روزنامه صادر شده، آمده است: آیت الله خاتمی از سوی دشمنان داخلی و خارجی دیر زمانی است که به خاطر اعتقاداتش مورد هجمه بوده و خواهد بود، آنچه دراين میان حائز اهمیت است این است که ایشان بیمی به خود راه نمی دهد و همچنان در جهت دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی، ولایت مطلقه فقیه، آرمان های امام راحل و شهدای گران سنگ ایران اسلامی و حمایت از مردم مستحکم ایستاده و در این مسیر آماده شهادت خواهد بود و ملت شریف ایران اسلامی و حامیان ولایت خود نیز بدان آگاهند.


1‌+‌5 می خواهد که ایران بمب اتم بسازد!

محمد كاظم انبارلويي، رئيس دفتر سياسي حزب موتلفه معتقد است فشارها و تهديدات غربي‌ها عليه كشورمان براي اين است كه ايران بمب اتمي بسازد.

وي در يادداشتي كه روز گذشته در رسالت منتشر كرد در اين باره نوشت: ما تنها كشور جهان هستيم كه مدام از سوي رژيم صهيونيستي تهديد به حمله هسته‌اي مي‌شويم.ما تنها كشوري هستيم كه قدرتهاي جهاني به‌ويژه آمريكا و انگليس از ابتداي پيروزي انقلاب مواضع خصمانه نسبت به ملت ايران داشتند و مرتب اعلام مي‌كنند گزينه حمله نظامي را روي ميز دارند... انبارلويي با اشاره به تحريم‌هاي نفتي آمريكا عليه كشورمان و طرح اين سوال كه «اين رفتار خصمانه با چه هدفي صورت مي‌گيرد ؟» گفت: مهم‌ترين هدف اين رفتار آن است كه به ايران پيام دهند وقتي شما مورد تهديد قدرتهاي اتمي جهان هستيد چرا بمب اتمي نمي‌سازيد؟!

10 سال است دارند با ما مذاكره مي‌كنند و مي‌گويند بمب بسازيد خيال ما را راحت كنيد!

روزنامه قدس:

اعتصاب همسلولان ایرانیان

اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که زندانیان زندان «دمام» یعنی همان زندانی که طی دو ماه گذشته 18 تن از هموطنان ایرانی مان در آن اعدام شدند، دست به اعتصاب عمومی زده‌اند.گفته می‌شود، همه زندانیان این زندان به دلیل وضعیت نامناسب زندان، به طور دسته جمعی دست به اعتصاب غذایی زده اند و خواستار آزادی فوری و یا حداقل محاکمه عادلانه جهت تعیین سرنوشت خود شده‌اند.

افاضات تازه رئیس پلیس دوبی

رئیس پلیس دوبی در اظهاراتی خصمانه ، اعلام پیروزی اسلامگرایان در انتخابات مصر را روز فاجعه خواند و به همقطاران خود در رژیمهای دیکتاتوری تسلیت گفت!ضاحی خلفان در اظهاراتی که از سر کینه گفته است، مدعی شده که انقلاب مصر با کمک و حمایت ایران پیروز شد.

قدمت امارات

حسین شیخ‌الاسلام، کارشناس مسایل بین‌الملل با بیان اینکه جزایر سه‌گانه همیشه متعلق به ایران بوده، گفت: عمر کشور مدعی امارات به اندازه درختهای خیابان ولیعصر تهران نیست، چه رسد به جزایر سه‌گانه که قرنها تحت حاکمیت و مالکیت ایران بوده است.

حکم غفاری صادر شد

عباس غفاری از مرتبطین جریان انحرافی که پرونده وی به خاطر اقدامات رمالی و جن گیری مورد توجه رسانه ها قرار گرفته به8سال حبس محکوم شد.

روزنامه جمهوری اسلامی:

چمدان هایی كه ارزشي برابر با 4 ميليارد پوند داشتند

* سرلشكر احمد شفيق نامزد شكست خورده انتخابات رياست جمهوري مصر دارايي‌هاي خود را از مصر به ابوظبي منتقل كرده است.

"عصام سلطان"، نايب رئيس حزب اسلامگراي الوسط و نماينده مجلس مصر گفت: احمد شفيق كه چند روز پيش به ابوظبي سفر كرد، به همراه خود: كيف‌ها و چمدان‌هاي سفر بسيار بزرگي داشت كه بينندگان را به ياد فرار "حسين سالم" و "محمد رشيد"، سرمايه‌داران فراري مصري مي‌انداخت.

شفيق به همراه يك فروند هواپيماي خصوصي كه براي خود اجاره كرده بود، راهي ابوظبي شد و اينكه گفته مي‌شود، وي براي اداي مناسك حج عمره راهي امارات شده تا از آنجا به عربستان برود، دروغي بيش نيست.

سلطان افزود: شفيق به همان شيوه‌اي سفر و دارايي خود را از كشور خارج كرد كه حسين سالم اوايل انقلاب مصر دست به اين كار زد و چمدان‌هايي به وزن 450 كيلو را كه ارزشي برابر با 4 ميليارد پوند داشتند و بخشي از دارايي‌هاي وي در مصر به شمار مي‌آمدند، را از كشور خارج كرد و در آن زمان احمد شفيق، نخست‌وزير مصر بود.

60 تا 70 درصد كارخانه‌هاي همدان در شرف تعطيلي است

* ركود در صنايع استان همدان داد مسئولان ذيربط اين استان را درآورده بطوري كه مدير كل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استان همدان گفت: 60 تا 70 درصد كارخانه‌هاي همدان تعطيل و يا در شرف تعطيلي است.

احمد فضلعلي در جلسه كار گروه امور اقتصادي استان افزود: تعطيلي كارخانه‌هاي استان طي چند وقت اخير از رشد 15درصدي نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است. بگفته وي عدم سرمايه گذاري، تكنولوژي‌هاي فرسوده در استان، مهاجرت نيروي انساني مهارتي، كاهش ورود اعتبار سرمايه در گردش، از دست دادن بازارهاي هدف و نبود تسهيلات لازم از جمله دلايل عدم پيشرفت صنعت در استان همدان است.

اخبار دريافتي حاكيست افزايش سطح مستمري بگيران بيمه بيكاري صندوق تأمين اجتماعي در سال جاري مؤيد تعطيلي تعدادي از واحدهاي توليدي و صنعتي اين استان است.

مریم رجوی از تحریم های نفتی استقبال کرد

* همسر سركرده گروهك تروريستي منافقين از تحريم نفتي ايران استقبال كرد. به گزارش خبرگزاري الشرق الاوسط مصر، "مريم رجوي" با صدور بيانيه‌اي كه از پاريس منتشر شده از اجرايي شدن تحريمهاي نفت ايران از سوي اتحاديه اروپا استقبال كرد.

وي بر ضرورت افزايش فشارها و تحريمها تا متوقف شدن كامل فعاليتهاي هسته‌اي ايران تاكيد كرد و افزود: اين تحريمها همان چيزي بود كه ما از 25 سال پيش بعد از كشف سايتهاي هسته‌اي در نطنز و اراك تقاضا كرده بوديم.
 
 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار