علي مطهري در صحن علني مجلس:

سياست‌گذاري فرهنگي دولت توسط مشايي انجام مي‌شود

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات در مجلس شوراي اسلامي عدم استقلال در نگاه به مسائل فرهنگي را مهم‌ترين انتقاد وارد شده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست و گفت: سياست‌گذاري فرهنگي دولت توسط مشايي انجام مي‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي مطهري نماينده مردم تهران، ري، شميرانات در مجلس شوراي اسلامي در صحن علني امروز مجلس(سه شنبه 13 تير ماه 1391 ) عدم استقلال در نگاه به مسائل فرهنگي را مهمترين انتقاد وارد شده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد تابع اسلام باشد

وي افزود: سياست گذاري فرهنگي دولت توسط مشايي انجام مي شود كه همراه با حمايت هاي آقاي احمدي نژاد است.

وي همچنين با انتقاد از سياست هاي دولت گفت: رئيس جمهور بايد مجري سياست هاي نظام باشد؛ هر چند كه اجراي آن سياست ها  مخالف با نظر خودش باشد.

وي همچنين به ساخت فيلم "انتهاي خيابان هشتم" اشاره كرد و گفت: اين فيلم خيانت و فحشا را نمايش داده و با توليد چنين فيلم هايي در داخل ديگر نيازي به شبكه هاي ترويج فيلم هاي غير اخلاقي توسط رسانه هاي خارجي نداريم.

مطهري همچنين حاضر شدن هنرمندان در اختتاميه فيلم فجر را مورد انتقاد قرار داد و تصريح كرد: ‌در اختتاميه فيلم فجر هنرمندان با هر ظاهري دوست داشتند حاضر شدند و حضور وزير فرهنگ در اين مراسم به معني تاييد اين مورد است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي به رواج كلمات لاتين در ادبيات كشورمان را كه در برخي از شركت ها به كار برده مي شود اشاره كرد و گفت: بايد پيرامون رواج كلمات لاتين در ادبيات كشور چاره اي انديشيده شود.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس نهم در پايان به طرح امنيت اخلاق اجتماعي اشاره كرد و گفت:‌ اصل اين كار درست است ولي اجراي آن مهمتر است لذا نبايستي اين طرح با ساير طرح هاي امنيتي مخلوط شود./س3
برچسب ها: سیاست ، مشایی ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار