در آینده نزدیک انجام می شود

بهره برداری از چهار مخزن 700 تنی ال پی جی پالایشگاه فجر جم

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم با بیان این که طرح تولید روزانه 200 تن گاز مایع (ال پی جی) در این پالایشگاه از روند خوبی برخوردار شده است، از بهره برداری مخازن این طرح در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، رحیم اسلامی افزود: طرح تولید ال پی جی در پالایشگاه فجرجم در دو فاز تعریف شده و این بخش از طرح شامل نصب و راه اندازی چهار مخزن ال پی جی رو به پایان است.

وی تصریح کرد: این مخازن با مجموع ظرفیت 2800 تن (هرمخزن 700 تن) در حال آماده سازی برای راه اندازی است.

اسلامی نصب و راه اندازی واحد تولید ال پی جی را بخش دوم طرح خواند و گفت: فعالیت های اجرایی این بخش نیز در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم گفت: طرح تولید گاز مایع در این پالایشگاه، طرح مهمی به شمار می رود که حذف آلاینده های زیست محیطی ناشی از سوختن گاز در مشعل ها، از دستاوردهای مهم آن است.

به گفته اسلامی، در یک ماه گذشته مدیران و کارشناسان بخش های مختلف شرکت ملی گاز ایران از روند کلی اجرای طرح تولید ال پی جی پالایشگاه فجرجم دیدن کرده اند که از اهمیت بالای این طرح حکایت دارد.

وی تصریح کرد: طرح تولید گاز مایع پالایشگاه فجرجم با بیش از 90 درصد پیشرفت، به مراحل پایانی نزدیک شده است.

ال پی جی محصول فرعی پالایش گازطبیعی و پالایش نفت خام است. این گاز در دمای 21 درجه سلسیوس با فشار هشت کیلوگرم بر سانتیمتر مربع به مایع تبدیل می شود.

با تولید روزانه 200 تن ال پی جی در پالایشگاه فجرجم، علاوه بر جلوگیری از هدررفت گازهای مایع، درآمدزایی قابل توجهی برای چرخه اقتصادی کشور صورت خواهد گرفت./س
برچسب ها: ال پی جی ، گاز ، مایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار