خوزستان/

اختصاص 273 میلیارد تومان برای اجرای طرحهای دامی خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از اختصاص بیش از 273 میلیارد تومان تسهیلات به منظور اجرای طرح های دام و طیور در طرح توسعه کشاورزی خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان  کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی مهر استان خوزستان، 425 میلیارد تومان به استان خوزستان اختصاص یافت که بیش از نیمی از این اعتبار در بخش های دام و طیور هزینه می شود.

وی با بیان اینکه 56 درصد طرح های تصویب شده در ستاد اجرایی توسعه کشاورزی مربوط به حوزه دام و طیور بوده است، افزود: با اجرایی شدن این طرح ها ظرفیت های استان در زمینه های مختلف تولیدی افزایش می یابد.

 چنگلوایی تصریح کرد: در زمینه تولید گوشت مرغ  در حالی که تاکنون تولید گوشت مرغ در استان در حدود 62 هزار تن بوده، با اجرای طرح توسعه کشاورزی 34 هزار تن به تولید گوشت مرغ استان اضافه می شود.

 وی همچنین به افزایش 12 هزار تن گوشت قرمز به تولید فعلی استان اشاره کرد و گفت: تولید تخم مرغ استان در حال حاضر در حدود هفت هزار و 200 تن است که با اجرای این طرح پنج هزار و 200 تن نیز افزایش تولید خواهیم داشت.

 به گفته چنگلوایی تولید عسل استان خوزستان نیز با افزایش بیش از 200 تن  به بیش از یک هزار و 10 تن افزایش می یابد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان به وضعیت دامی استان اشاره کرد و گفت: شش میلیون واحد دامی در استان وجود دارد که این رقم 4.8 درصد کل جمعیت دامی کشور است.

 وی با بیان اینکه استان خوزستان در زمینه تولید گوشت قرمز رتبه هفتم کشوری را دارد، گفت: در حال حاضر میزان تولید گوشت قرمز در استان در حدود  64 هزار و 580 تن است.

 چنگلوایی همچنین از تولید بیش از 517 هزار تن شیر در خوزستان و رتبه دهم کشوری خبر داد و گفت: در تولید گوشت مرغ نیز با تولید بیش از 62 هزار تن در رتبه دهم کشوری هستیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.