مشهد/ استاندار خراسان رضوی:

حمایت از روستائیان نیازمند یک سازمان یا وزارتخانه مستقل است

استاندار خراسان رضوی گفت: برای حمایت از روستائیان و ساماندهی فعالیت های روستاها باید از ابتدای انقلاب یک سازمان و یا یک وزارت خانه مستقل تشکیل می شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمود صلاحی در همایش بزرگ دهیاران خراسان رضوی در مشهد با بیان این مطلب افزود: پس از انقلاب به روستاها خدمات زیادی شده است اما نیازهای روستاها فراتر است.
وی با بیان این که کمترین آسیب تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به روستاها وارد شده است بیان کرد: در دولت هفتم با ادغام دو وزارت خانه جهاد سازندگی و کشاورزی نسبت به روستاها کم اهمیت شده است.
صلاحی با اشاره به شعار دهه چهارم  انقلاب که پیشرفت و عدالت بوده است بیان کرد: نامگذاری چهار سال از دهه پیشرفت در زمینه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نشان داده است که تحریم های اقتصادی دشمن تنها با جهاد اقتصادی داخل شکسته می شود.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مفتخریم که گازرسانی به روستاهای استان در سال گذشته با بهره مندی 100 روستا از این نعمت  نسبت به 32 سال گذشته هفت برابر رشد داشته است.
وی تنوع پنج برابری تولیدات استان را نسبت به سایر استان های کشور یک مزیت برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته با وجود خشک سالی ها 5/7 میلیون تن محصولات شامل 5/6 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و یک تن محصولات دامی درخراسان رضوی تولی شده است.
وی کوتاهی دست واسطه ها در عرصه تولید محصولات کشاورزی را از وظایف مهم استان دانست و اظهار کرد: باید 50 درصد درآمد حاصله از تولید روستائیان به خودشان برسد هرچند که در اصل باید به نسبت 30 به هفتاد باشد.
صلاحی در پایان با اشاره به پایین بودن دستمزد دهیاران از کارخانجات خواست تا به روستاها در حد توان خود به خدمات رسانی کنند. /س 

برچسب ها: روستائیان ، انقلاب ، مستقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.