به بهانه اتمام جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي؛

اردشير صالح پور: معرفي عروسك هاي ناشناخته از اهداف جشنواره بود

معرفت شناسي در زمينه فرهنگ عروسكي ايراني و تلاش در خصوص معرفي عروسك هاي ناشناخته از اهداف جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي بود.

اردشير صالح پور دبير چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران - مبارك در خصوص برگزاري اين دوره از جشنواره به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه جشنواره چهاردهم توانست از تجارب 13 دوره گذشته خود در تداوم و تعاقب روند تعالي بخش خود استفاده كند.

وي افزود: جشنواره چهاردهم امسال به طور ويژه بر فرهنگ و هويت ايراني تاكيد داشت و توانست دستاوردهاي ارزشمندي بدست آورد.

صالح پور تصريح كرد: مايه مباهات ماست كه اين جشنواره با چشم انداز و برنامه ريزي به آن چه هدف بود دست پيدا كرد.

دبير جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي بيان كرد: اين جشنواره همچنين توانست بخشي از معرفت شناسي خود را نسبت به فرهنگ ايراني بازيابي كند به همين خاطر و در راستاي نيل به اين هدف تلاش ما اين بود كه به سراغ معرفي عروسك هاي ناشناخته برويم و همچنين متون و داستان هاي اقليمي، بومي و ملي ادبيات كهن را مدنظر قرار داديم زيرا اين رويه به عروسك ها هويت ايراني و ملي مي‌بخشد.

وي با اشاره به اينكه خانواده تئاتر عروسكي با استقبال كم نظير خود نشان دادند كه به فرهنگ اصيل ايراني علاقه ويژه اي دارد،‌ اظهار داشت: هر جشنواره به طور حتم، تاثير خودش را دارد و اين روند در ادامه سياست هاي جشنواره پيش رفته است به همين خاطر توانستيم در اين دوره جشنواره را به سه شهر مهم گسترش دهيم و ورك شاپ هايي با حضور اساتيد خارجي در خارج از تهران برگزار كنيم.

صالح پور گفت: اميدواريم هنرجوها از طريق آنچه فرا گرفته اند بتوانند تئاتر عروسكي را در مناطق خود گسترش دهند.

وي افزود: ايجاد يك پايگاه عروسكي در روستاي ده چشم در چهارمحال و بختياري يكي از سياست هايي است كه در راستاي تمركززدايي تئاتر عروسكي و فعاليت آن از تهران صورت گرفت.

گفتني است، چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي 15 تير به كار خود پايان داد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار