اصفهان/

تقابلی از موسیقی غربی و ایرانی در سوره شنیده می‌شود

خواننده کنسرت موسیقی تلفیقی گروه پنتآ گفت: ۲۲ و ۲۳ تیر ماه سال جاری تقابلی از موسیقی غربی و ایرانی در تالار حوزه هنری استان اصفهان شنیده می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد شریف توکلی امروز در اصفهان با بیان اینکه اجرای کنسرت موسیقی پنتآ در دو روز پنج‌شنبه و جمعه این هفته است، اظهار کرد: تنظیمات قطعات نواخته شده در این کنسرت بر اساس هارمونی و موسیقی جز که با تم‌ها و فضای موسیقی اصیل ایرانی همراه شده است، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: موسیقی جز یک سبک از موسیقی غربی است که با سازبندی و هارمونی مخصوص به خود طرفداران بسیاری را دارد.

هنرمند اصفهانی با اشاره به اینکه در این کنسرت تمام از سازهای غربی و کلاسیک مانند کلارنیک، پیانو، درام، گیتار بیس استفاده می‌شود، تاکید کرد: قابل توجه است که با همین سازهای غربی تمام ملودی‌های اصیل ایرانی نواخته می‌شود.

وی اضافه کرد: تلفیق موسیقی ایرانی با سازهای غربی صدای خوشی را ایجاد می‌کند که سعی شده در آن هویت ایرانی به خصوص در قطعات فلوریک و محلی به خوبی حفظ شود.

توکلی که فیوژن یا همان موسیقی تلفیقی را ربطی به موسیقی نسل جدید ندانست، افزود: فیوژن در واقع بر اساس داشته‌های ما است که با مبنای جدیدی اجرا می‌شود.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: کسی که به دنبال اجرای موسیقی‌های تلفیقی است باید به هر دو نوع موسیقی غربی و شرقی آشنایی کامل داشته باشد، تا بتواند از ترکیب آنها بیان جدیدتری را ایجاد کند.

خواننده موسیقی‌های اصیل ایرانی که در گروه موسیقی پنتآ کار خوانندگی را به عهده دارد، تصریح کرد: با حفظ هویت آواز ایرانی در کنار سازهای غربی به تمام دستگاه‌ها، گوشه‌ها و ردیف‌ها توجه کامل شده است و قطعاتی از سعدی، سایه، حسین منزوی و لری خوانده می‌شود.

وی اضافه کرد: قطعه‌ زرد ملیجه از ابوالحسن خان صبا که تا کنون بسیار شنیده شده اجرا می‌شود و به قدری این قطعه را بسط داده‌ایم که این قطعه بی‌کلام به قطعه‌ای با کلام با آواز تبدیل شده است.

توکلی با بیان اینکه کار آواز و ترانه‌سرایی این برنامه را به عهده دارد، افزود: در این کنسرت حامی کیوان کار تنظیم قطعات را انجام داده به علاوه نواختن پیانو را نیز به عهده دارد.

وی ادامه داد: مصطفی قناعت نوازنده کلارینت، کسری صالحی درام و دامون صفایی نوازنده گیتار بیس از دیگر نوازندگان گروه هستند.

 این کنسرت در روز پنج‌شنبه 22 تیر ماه در یک سانس ساعت 21 و روز جمعه 23 تیر ماه سال جاری در دو سانس ساعت‌های 18 و 21 در تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان آمادگاه رو‌به‌روی هتل عباسی برگزار می‌شود./ج1

برچسب ها: اصفهان ، موسیقی ، سوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.