ريزگردها دولتمردان را به بهارستان مي كشاند

سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورتي كه در روزهاي آتي معضل ريزگردها مرتفع نشود، مسئولين امر به صحن علني مجلس احضار خواهند شد.

سليمان عباسي نماينده مردم گبند کاووس در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو  با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ورود مجدد ريزگردها به کشور گفت: عوامل طبيعي و انساني دست به دست هم داده و سبب شده  شاهد کاهش معضل ريزگردها در كشور نباشيم.

وي افزود: سدهايي که در مناطق غربي و جنوبي کشورمان ايجاد شده باعث مي شود آب به زمين نفوذ نکرده و از چسبندگي خاک جلوگيري شود همچنين عدم وجود پوشش گياهي مناسب که باعث اتصال بوته ها به يكديگر مي شود موجب شده تا معضل ريزگردها همچنان ادامه يابد.

سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان آسيب ناشي از آلودگي ريزگردها را متوجه بخش عمده اي از جامعه دانست و اظهار داشت: آلودگي هوايي که توسط ريزگردها ايجاد مي شود به سلامت بسياري از مردم لطمه وارد مي کند و باعث مهاجرت تعداد زيادي از ساکنين بخش غربي و جنوبي به مرکز کشورمان مي شود.

وي با تاکید براینکه باید این معضل حل هرچه سریعتر حل شود افزود: مسئولین امر باید هر 15 روز يا هر ماه يک بار در خصوص فعاليت هايي که پيرامون اين مسئله داشته اند به مردم گزارش داده  تا موجبات رضايت خاطر آحاد مردم تأمين شود تا ملت بدانند مسئولين در اين امر فعاليت مي کنند.

عباسي در پايان خاطرنشان کرد: اگر روند رضايت بخشي را پيرامون حل ريزگردها نداشته باشيم، مسئولين مرتبط، به صحن مجلس احضار خواهند شد تا گزارشي از عملكرد خود به مردم و نمایندگان ارائه دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار