يك جراح مغز و اعصاب؛

ضایعات نخاعی در مردان دو برابر زنان است

متخصص جراحی مغز و اعصاب گفت: ضایعات نخاعی در مردان به دلیل فعالیتهای شغلی و ... دو برابر زنان کشورمان است.

 دكتر محمدرضا احصايي متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات در حاشیه کنگره اعصاب رضوی در  گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه در اين كنگره موضوعات مختلفي از جمله تومورهاي مغزي، جراحي قاعده جمجمعه، جراحی عروق مغز، درد و اقدامات جراحي اعصاب و... در اين كنگره مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد، گفت: بيماريهاي نخاع از جمله موارد مهمي هستند كه در حوزه جراحي اعصاب از اهميت بالايي برخوردار هستند.  
 
وي با اشاره به بالا بودن حوادث ترافيكي و تصادفات جاده اي در كشور اظهار داشت: آسيبهاي نخاعي درصد زيادي از بيماران جراحي اعصاب را به خود اختصاص می دهند كه مهمترين مشكل اين حوزه هم نبود درمان و معالجه اثر بخش براي اين بيماران است.  
 
اين متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات يادآور شد :در مواردي ضايعات نخاعي به دلايلي غير از تصادف اتفاق مي افتد كه تومورهاي نخاع و بيماريهاي ديسك و ضايعات مهره اي از جمله اين موارد هستند كه به صورت ثانويه برروي نخاع تاثير گذار بوده و عوارض خاصي را ايجاد مي كنند.  
 
وي با بيان اينكه اطلاع از روش هاي نوين جراحي هايي كه برروي مغز و نخاع انجام مي شود ازجمله ضرورت هاي درماني اين حوزه است  وی گفت :در اين كنگره ،درمانهاي نوين مورد بررسي قرار خواهد گرفت .  
 
دبير علمي كنگره با اشاره به تحقيقاتي در اين عرصه اظهار كرد: در آزمايشات حوزه ضايعات نخاعي از يك سري داروها استفاده شده كه نتايج بدست آمده در حدي نيست كه روي انسان هم انجام شود ولي مي تواند سرآغازي براي كارهاي تكميلي باشد.  
 
وي تصريح كرد : ضايعات نخاعي متاسفانه در جوانان بيشتر بوده و در مردان نيز به دليل فعاليتهاي شغلي و رانندگي ها دو برابر بيشتر از خانمها مي باشد.  
 
دكتر احصايي با بيان اينكه مراكز تحقيقاتي بسياري در دنيا برروي درمان با سلولهاي بنيادي پژوهش مي كنند يادآور شد : درحال حاضر پزشكان كشورمان از نظر درماني هيچ كمبودي با كشورهاي پيشرفته ندارند و بيماري براي درمان به خارج از كشور اعزام نمي شود.  
 
وي در پايان با بيان اينكه بيمارستان رضوي مشهد ارتباط مناسبي با مراكز تحقيقاتي ساير كشورها دارد خاطرنشان كرد : انجام اعمال جراحي در بيمارستان رضوي به همت متخصصين داخلي و خارجي از جمله كارهايي است كه در پيشبرد علمي نقش بسيار مهمي دارد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار