اسفنانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجرای احکام پرونده های حساس باید در معرض دید مردم قرار گیرد

سخنگوی کمیسیون قضایی حقوقی مجلس گفت: اجرای احکام پرونده های حساس باید در معرض دید مردم قرار بگیرد.

محمد علی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: با وجود اینکه قضاوت درباره روند رسیدگی پرونده های قضایی کار دشواری است ولی به نظر می رسد که روند دادگاه ها آنچه که در رسانه انعکاس یافته است مطلوب باشد.

سخنگوي كميسيون قضايي مجلس با بیان اینکه نمی توان درباره جزئیات پرونده ها اظهار نظر کرد افزود: باید در دادگاه ها به قضات اعتماد کرد و رای دادگاه می تواند روند رسیدگی و چکیده پرونده را مشخص کند.

وي با اشاره به نظرات و حساسیت های مردم درباره پرونده های اخیر دستگاه قضایی تصریح کرد: نظرات و قضاوت های مردم منبع موثقی ندارد و عناوین مجرمانه در قانون مشخص است و هر عملی با مصداق آن در قانون سنجیده می شود، از همین رو نمی توان براساس احساسات مردم درباره پرونده های قضایی تصمیم گیری کرد.

اسفنانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره بازداشت ها گفت: مقام معظم رهبری می خواهند برای جرم هایی که قرار تامین برایشان صادر می شود در صورت تامین آن از سوی متهمان بازداشت موقت صورت نگیرد چون برای این بازداشت ها هنوز حکمی صادر نشده است و در صورتیکه این بازداشت ها صادر شود خلاف شرع است.

سخنگوي كميسيون قضايي مجلس با اشاره به اجرای احکام خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دغدغه های مقام معظم رهبری درباره دستگاه قضا اجرای احکام است، وقتی که جرمی اثبات و حکم متناسب با آن صادر می شود با اجرای این حکم نیز مورد تاکید قرار گیرد و در حکم هایی که در جامعه تاثیر زیاد دارد نمی توان تاخیر را پذیرفت و اجرای احکام پرونده های حساس باید در معرض دید مردم قرار گیرد./پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار