دبير جشنواره فيلم منطقه اي دنا:

دو سالن سينمايي دستاورد جشنواره فيلم دنا

چهل و هشتمين جشنواره منطقه اي فيلم دنا با برگزاري خود در استان كهگيلويه و بويراحمد ياسوج را صاحب 2 سالن سينمايي كرد.

امين كمالوندي دبير جشنواره فيلم دنا در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: چهل و هشتمين جشنواره فيلم منطقه اي دنا براي نخستين بار در ياسوج مركز كهگيلويه و بويراحمد در حال برگزاري است كه خوشبختانه اتفاقات بسيار خوبي در سينماي منطقه رخ داده است.

وي افزود: جشنواره با اجراي موسيقي محلي و آئيني كار خود را آغاز كرد و در روز اول از خسرو حيدري مدرس جوان كهگيلويه و بويراحمد تقدير به عمل آمد و همچنين در نگارخانه ياران واقع در مجتمع فرهنگي هنري ياسوج نمايشگاه عكسي براي عكاسان افتتاح شد كه در نمايشگاه 32 قطعه عكس به بخش مسابقه راه يافته و در سالن شماره 2 نيز 32 قطعه عكس ديگر از مجموع عكاسان در معرض ديد علاقمندان قرار گرفت.

دبير جشنواره همچنين به اكران 5 فيلم در طول روز اشاره كرد و گفت: در روزهاي برپايي جشنواره 5 سانس متوالي فيلم اكران شده كه جلسات نقد و بررسي آن ها به صورت جمعي با حضور علي علائي صورت مي‌گيرد.

وي همچنين از برپايي كارگاه فيلمنامه نويسي در بخش جنبي جشنواره خبر داد و اظهار داشت: طي دو روز كارگاه فيلمنامه نويسي با حضور منوچهر اكبرلو در جشنواره برگزار شد كه حضور داود رشيدي بازيگر پيشكسوت سينما و تئاتر ما در اين جشنواره نشان از اهميت جشنواره و مورد توجه بودن آن براي هنرمندان دارد.

كمالوندي همچنين به برپايي تور عكاسي در روستاي تاريخي كريك اشاره كرد و گفت: امروز نيز تور عكاسي با حضور استاد اسماعيل عباسي در روستاي كريك از توابع دنا داشتيم كه با استقبال بسيار خوب علاقمندان روبرو شد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كهكيلويه و بويراحمد به افتتاح دو سالن سينمايي در اين استان اشاره كرد و گفت: اين جشنواره براي اولين بار در اين استان برپا شد كه در نهايت مردم اين استان صاحب دو سالن سينمايي شدند كه اين موضوع از ويژگي هاي بارز اين جشنواره است.

وي به برگزاري جشنواره فرهنگي، هنري در استان هاي مختلف اشاره كرد و گفت: برپايي جشنواره هاي مختلف در استان هاي كشور شور و نشاطي در استان ها بوجود مي آورد كه نشان از  علاقه مردم به هنر و فرهنگ در گوشه كنار كشور دارد.

دبير جشنواراه فيلم دنا به اختتاميه اين فيلم اشاره كرد و افزود: پنج شنبه 22 تير آئين اختتاميه با حضور جواد شمقدري معاون فرهنگي، هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، همچنين جمعي از مديران و مسئولان و داوران بخش هاي سه گانه برگزيدگان جشنواره را با دادن 13 تنديس معرفي كرده و با ضيافت شام به كار خود پايان مي دهد./ي2
برچسب ها: دبیر ، جشنواره ، دنا ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار