توسعه کیفی نمایندگی های خدمات پس از فروش در دستور کار سایپا

مدیر امور نمایندگی ها و مناطق گروه خودروسازی سایپا با اشاره به حضور نمایندگی های خدمات پس از فروش سایپا در همایش بین المللی نمایندگی ها، گفت: این دوره همایش با حضور 736 نمایندگی مجاز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،عباس ربانی اظهار داشت: مباحث و موضوعات مطرح شده در این دوره از همایش های سالیانه گروه خودروسازی سایپا به ارائه گزارشات عملکردی نمایندگی های مجاز این گروه صنعتی ، رتبه بندی نمایندگی ها و در نهایت پیش بینی راهکارهایی جهت رونق کسب و کار نمایندگی های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خلاصه شده است.

وی با بیان اینکه در میان 85  نمایندگی ارائه دهنده خدمات پس از فروش در سراسر کشور،تعداد 8 نمایندگی به عنوان نمایندگی مجاز ممتاز شناخته و معرفی شد، گفت:مابقی مراکز ارائه دهنده خدمات پس از فروش به عنوان نمایندگی های برتر شهر و استان تهران و سایر استان های کشور شناخته شدند.

ربانی ادامه داد: در این میان نیز نماینده شرکت کشور عراق به عنوان نمایندگی برتر صادراتی و فروش انتخاب شد.

مدیر امور نمایندگی ها و مناطق گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت: در همین راستا برنامه هایی جهت ارتقا بخشی بر سطح کیفی خدمات توسط نمایندگی هایی که در حوزه ارائه خدمات پس از فروش، کمی ضعیف عمل نموده بودند، پیش بینی شد.

وی تصریح کرد: این گروه صنعتی به لحاظ رونق بر فضای کسب و کار نمایندگی های خدمات پس از فروش طرح و برنامه های جامعی را پیش بینی نموده است.

مدیر امور نمایندگی ها ومناطق گروه خودروسازی سایپا همچنین بر افزایش سطح رضایتمندی مشتریان محصولات این گروه صنعتی تاکید کرد و گفت: این گروه صنعتی در شاخص های عملکردی سال جاری ،به مباحث مربوط به رونق کسب و کار نمایندگی ها، بهبود فرایندهای انجام کار و در نهایت افزایش سطح رضایتمندی مشتریان توجه ویژه ای نموده و در مسیر تحقق آنها گام بر می دارد.

به گفته وی، حدود 25 درصد از امتیاز نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش به کسب رضایتمندی در میان مشتریان اختصاص یافته است. ضمن آنکه در همین راستا نمایندگی ها نیز توانستند بالاترین شاخص را در خصوص سطح رضایتندی مشتریان کسب نمایند.

وی یادآور شد: علیرغم اینکه کسب و کار نمایندگی ها با رکود مواجه شده ، با این وجود این مراکز توانستند شاخص قابل قبولی ،معادل 68 درصد از امتیازات را در خصوص کسب رضایتمندی در مشتریان به خود اختصاص دهند.

ربانی در ادامه بر لزوم افزایش سهم بازار خودرو در حوزه گارانتی و خدمات پس از فروش تاکید نمود و گفت: لازم است که در هیمن راستا خدمات نوینی به مشتریان ارائه شود چرا که تحقق این مهم علاوه بر اینکه موجبات افزایش سطح رضایتمندی در مشتریان را فراهم می آورد ، سبب ونق کسب و نمایندگی ها نیز می شود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون حدود 5 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو از محصولات تولیدی گروه خودروسازی سایپا در سطح کشور در حال تردد است، گفت: از این تعداد حدود یک میلیون و 200 هزار دستگاه در حوزه گارانتی به نمایندگی های این گروه صنعتی مراجعه می کنند و تنها 5 الی 10 درصد از 4 میلیون خودروی صاحب گارانتی ، متقاضی خدمات پس از فروش از این شرکت خودروسازی هستند.

 ربانی در پایان خاطرنشان کرد:دریافت هزینه خدمات پس از فروش در حوزه گارانتی محصولات از سوی نمایندگی های ارائه دهنده خدمات بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضای بازار، دیگر اقدام این گروه خودروسازی جهت رونق بر کسب و کار مراکز و نمایندگی های خدمات پس از فروش است./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار