در سوگ استاد حميد سمندريان؛

محمد ساربان:تئاتر وامدار سمندريان است

تئاتر در ايران به دليل تدريس اخلاق و درس زندگي در قالب اين حوزه هميشه وامدار حميد سمندريان است.

محمد ساربان بازيگر پيشكسوت تئاتر، سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص مقام زنده ياد استاد حميد سمندريان گفت: من اعتقاد دارم كه حميد سمندريان هميشه حضور دارد و زنده است.

وي افزود: اگر جامعه تئاتري در يك زمان استانسيلاوسكي را از دست داد اما هيچ گاه اين شخصيت از بين نرفت و جاودانه ماند به نظرم او هميشه ماندگار شد و اين به خاطر تربيت ها و تئوري هايش است.

ساربان تصريح كرد: اولين مسئله اي كه هنگام از دست دادن حميد سمندريان به ذهنم رسيد اين بود كه ما نيز استانسيلاوسكي خودمان را از دست داديم.

اين هنرمند بيان كرد: حميد سمندريان بي شك تاثيرگذارترين هنرمند تئاتري در نسل هاي مختلف است، زيرا هنرمندان بزرگي چون عزت الله انتظامي شاگردي او را كردند ما نيز از نسل بعد آن هستيم از مكتب او درس گرفتيم و از اخلاق و تكنيك هاي تئوري و عملي كلاس هايش تجربه ها كسب كرديم.

وي با اشاره به اين كه تئاتر وام دار حميد سمندريان است، اظهار داشت: وي در تاريخ تئاتر ما جاودانه است و اين موضوعي است كه نمي‌توان آن را انكار كرد.

ساربان ادامه داد: من به عنوان يك شاگرد كوچك 4 سال در كلاس هاي او حضور داشتم و با ديدن آثارشان هميشه درس گرفتم،او در تئوري ها به ما اخلاق را ياد داد و اين بزرگترين درس بود.

وي افزود: او هميشه با وجود بيماي كه داشت فعال و پر انرژي بود من بسيار خوشحالم كه درس هاي زيادي از او گرفتم و متاسفم كه ديگر بين ما نيست اما او هميشه ماندگار خواهد ماند./ي2
برچسب ها: سمندریان ، ساربان ، سوگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار