پنتاگون:

ایران توان ایجاد تهدید معتبر علیه هر هدفی در خلیج فارس را دارد + متن کامل سند

یک گزارش تازه منتشر شده از جانب پنتاگون تایید می کند که ایران به توانایی ایجاد تهدید معتبر در خلیج فارس علیه هر هدفی که انتخاب کند دست یافته است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، یک گزارش تازه منتشر شده از جانب پنتاگون تایید می کند که ایران به توانایی ایجاد تهدید معتبر در خلیج فارس علیه هر هدفی که انتخاب کند دست یافته است.

وزارت دفاع امریکا در این سند که به امضای لئون پانه تا رسیده و در تاریخ جمعه 9 تیر 1391 (29 ژوئن 2012) به 4 کمیته کنگره ارائه شده است، تاکید می کند که ایران به بهبود دقت و قدرت موشکهای میان برد و دوربرد خود برای هدف قراردادن کشتی ها و سامانه های دفاعی در خلیج فارس ادامه داده است.

در این گزارش که نخستین بار توسط خبرگزاری بلومبرگ منتشر شد آمده است: «ارزیابی آمریکا نشان می دهد ایران احتمالا تا سال 2015 خواهد توانست از نظر فنی و با کمک های خارجی گسترده موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کند».

وزارت دفاع آمریکا افزود: «ایران به دستیابی به موشک های بالستیک برای هدف قرار دادن دشمنان منطقه ای، اسرائیل و شرق اروپا از جمله توسعه موشک دوربرد شهاب 3 و موشک بالستیک میان بردی که برد آن به دو 2000 کیلومتر می رسد ادامه می دهد».

این گزارش ادامه می دهد: «ایران مانند چین پیشرفت کرده و ادعا می کند موشک های بالستیک کوتاه برد مجهز به دستگاه ردیاب را که می تواند کشتی ها را مشخص کند به خدمت گرفته است. شاید این فن آوری بتواند اهداف زمینی را نیز هدف قرار دهد».

ايران هسته اي گزارش مي‌دهد، آنتونی کوردسمن، تحلیلگر مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در واشنگتن در زو 24 تیر در تحلیل این گزارش به خبرگزاری آلمان گفته است: «این گزارش نشان می دهد ایران برای بهبود توانایی موشکی خود برای مقابله با دفاع موشکی آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تلاش می کند و تهدیدی جدی برای دریانوردی در خلیج فارس به شمار می آید».

متن کامل این گزارش را از اینجا دریافت کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار