رئيس سازمان فضايي:

ماهواره بر سيمرغ به زودي رونمايي مي شود

رييس سازمان فضايي ايران گفت : ماهواره بر سيمرغ به زودي در وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح رونمايي مي شود .

به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران؛حميد فاضلي در حاشيه اجلاس رؤساي  سازمان همکاري هاي فضائي آسيا و اقيانوسيه در مصاحبه با خبرنگار ما افزود : با آغاز به کار اين ماهواره بر امکان پرتاب ماهواره هاي سنگين کشورمان از جمله طلوع و ظفر فراهم مي شود.
وي اضافه کرد : با ورود ماهواره بر سيمرغ ، جمهوري اسلامي ايران مي تواند ماهواره هاي عملياتي و کاربردي راکه در زمينه سنجش از راه دور استفاده دارد نيز در ارتفاعات بالاتر نسبت به فعاليت هاي فعلي به فضا پرتاب کند .
رييس سازمان فضايي ايران با اشاره به فعاليت هاي ارزشمند دانشمندان کشورمان در حوزه هوافضا ، گفت : اهميت بحث فعاليت هاي فضايي به قدري مهم است که جايگاه آن در دو سال اخير از سطح زيرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به سازماني زيرنظر مستقيم رييس جمهور تبديل شده است .
وي افزود:‌ در سطح ملي فعاليت هاي گسترده اي را با همکاري سازمان ها و مراکز تحقيقاتي و پژوهشي فضايي دولتي و خصوصي و دانشگاه ها آغاز کرده ايم و در سطح بين المللي عضو اعضاي فعال و موثر سازمان همکاري هاي فضايي آسيا و اقيانوسيه محسوب مي شويم.
دکتر فاضلي گفت : به عنوان يکي از نه عضو فعال باشگاه کشورهاي فضايي ، آماده همکاري و عضويت در نهادهاي هوافضاي آسيا و اقيانوسيه هستيم .
وي با اشاره به اين که افق روشن در مسير فعاليت هوافضاي کشور قرار دارد ، افزود : با پشتيباني دولت و نهادهاي همکار و تلاش دانشمندان کشورمان با سرعت و جديت در مسير پيشرفت کشورمان در حوزه  هوافضا قرار داريم ./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار