وال استريت ژورنال اذعان كرد :

سامانه هاي نظامي آمريکا در خليج فارس ، حريف موشك هاي ايراني نمي شوند

كارشناسان اطمينان دادند ، سامانه هاي موشکي آمريکا در منطقه نمي تواند تضميني کامل براي دفاع در برابر موشک هاي ايراني باشد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش تصويري پايگاه اينترنتي وال استريت ژورنال ؛ گزارشگر اين شبكه درباره اعزام يک ناو مين روب به خليج فارس و ايجاد پايگاه هاي راداري و موشکي در امارات و قطر تصريح کرد ،آمريكا اين حرکت ها را کاملا دفاعي برشمرده است و مقامات نظامي بر اين نکته پاي فشرده اند که از ديدگاه آمريکا، اين اقدامات تحريک کننده به شمار نمي آيند.
 اين اقدامات شامل ايجاد يک سامانه راداري در قطر است که يک پايگاه بزرگ آمريکايي در آن حضور دارد. آمريكايي ها اميدوارند  اين اقدامات موجب شود که پايگاه هاي نظامي اين كشور و متحدانش از موشک هاي ميان برد و بالستيک ايران  در امان بمانند. اما حقيقت اين است كه اين تمهيدات هيچ كدام قادر به ايستادگي در برابر موشك هاي قدرتمند ايران نيستند .
 
همچنين عمليات مين روبي با حضور 20 کشور در ماه سپتامبر صورت مي گيرد و آمريکا و متحدانش با اين عمليات مي خواهند نشان دهند که توان پاکسازي تنگه هرمز و خليج فارس را در صورت اقدام ايران براي مين ريزي در اين منطقه دارند . اما در اين قسمت نيز مشكل ديگري وجود دارد و آن زيردريايي هاي ايراني است . حضور زیردریایی های کوچک در ناوگان دریایی ایران طی 5 سال گذشته ، برای نیروی دریایی آمریکا به یک کابوس تمام عیار تبدیل شده است زیرا اگر ایران تصمیم به بستن تنگه هرمز بگیرد ، آمریکا قادر به مقابله با این زیردریایی های کوچک نخواهد بود .

گزارشگر وال استريت ژورنال درباره چتر گسترده ضد موشکي آمريکا در خاورميانه گفت : اين سپر موشکي در برخي از آزمون ها ناکام مانده است و بيشتر به يك ژست تهاجمي شباهت دارد تا برنامه ريزي دقيق نظامي .
برچسب ها: موشک ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار