روسيه و چين تمديد ماموريت ناظران در سوريه را موفقيت‌آميز مي‌دانند

شبکه تلويزيوني فرانس 24 گزارش داد: روس ها و چيني ها تمديد سي روزه حکم ماموريت ناظران سازمان ملل در سوريه را فرصتي به روند صلح در اين کشور تلقي مي کنند و غربي ها اين طرح را زمينه‌ساز بازگشت ناظران مي دانند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، امانوئل سن - مارتن فرستاده ويژه فرانس 24 در نيويورک با اشاره به راي اعضاي شوراي امنيت به طرح تمديد حکم ماموريت ناظران سازمان ملل در سوريه تاکيد کرد: سوزان رايس نماينده آمريکا در سازمان ملل پس از تصويب حکم ماموريت ناظران سازمان ملل در سوريه، اين طرح را زمينه ساز پايان حضور ناظران سازمان ملل در سوريه قلمداد کرد. اما روس ها و چيني ها نظر ديگري دارند. آنها از موفقيت سخن مي گويند. چين و روسيه که تا ديروز قطعنامه هاي سازمان ملل را به خاطر اين که با قصد تحريم حکومت سوريه تنظيم شده بودند، وتو مي کردند، تصويب اين طرح را فرصتي براي روند صلح قلمداد کردند. بر اساس اين طرح که طرح نهايي نام گرفته است، حکم ماموريت ناظران در سوريه ديگر تمديد نخواهد شد، مگر آنکه خشونت ها در اين کشور متوقف شود. اين شرطي است که در طول سه ماه گذشته هرگز به تحقق نزديک هم نشده است.

سن مارتن در ادامه گزارش خود تاکيد کرد: طرح صلح کوفي عنان که از مدت ها پيش آغاز شد نيز تاکنون بي نتيجه مانده است، اما وي در فرصت باقيمانده نيز به تلاش هاي خود ادامه خواهد داد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار