ساري/

محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در ساری برگزار می‌شود

مدیر آستانه امامزاده عباس(ع) ساری گفت: محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری استاد "فاروق احمد احمد ضیف" در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید مجتبی حسینی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: نماز جماعات همچون گذشته در تمام طول سال در سه وقت صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا برگزار می‌شود البته نماز جماعت مغرب و عشا در این ماه استثناً ساعت 30/21 برگزار می‌شود و بعد از نماز قرائت دعای افتتاح و ادعیه ویژه این ماه و سخنرانی برگزار می‌شود.

وی افزود: همه روزه از ساعت 30/11 تا نماز جماعت ظهر وعصر در داخل سالن اجتماعات محفل ترتیل‌خوانی قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز استان مازندران برگزار می‌شود که این مراسم برای دومین سال پیاپی اجرا شده و با استقبال خوب روزه‌داران مواجه شده است.

حسینی گفت: همچنین همه روزه صبح‌ها از ساعت 10 تا 12 و عصرها از ساعت 18 تا 20 با حضور روحانی و کارشناس دینی برنامه پرسش و پاسخ به سئوالات و شبهات دینی در کنار حرم مطهر برگزار می‌شود.

مدیر آستانه مبارکه امامزاده عباس ساری بیان داشت: برنامه فرهنگی این آستانه بعد از نماز جماعت ظهر و عصر به مدت یک ساعت کلاس اخلاق در خانواده بوده که توسط حجت‌الاسلام شعبان‌دخت روحانی اعزامی از قم برگزار می‌شود.

وی در ادامه تشریح ویژه برنامه آستانه در این ماه گفت: چهارشنبه چهارم مرداد مصادف با پنجم ماه مبارک رمضان از ساعت 30/18 تا 30/19 میزبانی محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری استاد "فاروق احمد احمد ضیف" و قاریان ممتاز استان مازندران هستیم.

مدیر اجرایی این آستانه با اشاره به مراسم جشن ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: در این شب با حضور مداح استانی برنامه مولودی‌خوانی داریم و به نام‌های مبارک حسن و مجتبی جایزه اهدا خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در این آستانه آغاز شده، ابراز داشت: در این طرح تاکنون بیش از 200 نفر نام‌نویسی کرده و مراسم افتتاحیه آن برگزار شده و این طرح در کنار طرح نشاط معنوی در مجتمع فرهنگی قرآنی امامزاده عباس که از امکانات خوبی برخوردار است در حال اجرا است.

حسینی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این آستانه در ماه مبارک رمضان را برگزاری مراسم شب قدر دانست و متذکر شد: این مراسم با حضور سخنوران و خطبای کشوری و استانی و مداحان شهیر و هزاران زائر به مدت پنج شب برگزار می‌شود که استقبال از این مراسم زبانزد خاص و عام است.

وی با تشکر از 100 خادم افتخاری این آستانه اذعان داشت: با حمایت معنوی و مالی که زائرین، خیران و همچنین مسئولان دارند طرح جامع توسعه حرم هرچه زودتر به پایان رسیده تا بتوانیم برنامه‌های فرهنگی قرآنی را در فضای شبستان حرم که 2 هزار متر مربع است، اجرا کنیم./ج1

برچسب ها: ساری ، قرآن ، انس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.