رجايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اشتغال پايدار در چارچوب توليد داخلي محقق مي‌شود

رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: اشتغال پايدار در چارچوب توليد داخلي محقق مي‌شود و اين در حالي است كه اشتغال مولد فعلي در معرض تهديد قرار دارد.

عباس رجايي نماينده اراك، کمیجان و خنداب در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران،  در مورد آمارهاي ارائه شده از سوي دولت در زمينه اشتغال اظهار داشت: مباحث آمارهاي اشتغال با يكديگر مغايرت دارند و  2/5 ميليون شغلي كه دولت از آن صحبت مي‌كند، تاكنون عملياتي نشده است.

وي معضل بعدي اشتغال را بحث پايداري لازم دانست و اافزود: اشتغال پايدار در چارچوب توليد كشور محقق مي‌شود و ما در شرايط فعلي شاهد اين هستيم كه اشتغال مولد فعلي در معرض تهديد است و كارخانجات با  شرايط نامطلوبي به كار خود ادامه مي‌دهند.

رجايي گفت: اينكه روي كاغد يك سري آمار و ارقام را تعريف كنيم قانع كننده نيست و صحبت‌هاي شيخ الاسلام در ديدار با نمايندگان درباره‌ي اشتغال، تاكنون هيچ مشكلي را حل نكرده است.

وي اولين موضوع در رسيدن به اشتغال پايدار را تامين منابع لازم عنوان و تصريح كرد :  بالاخره بايد منابعي باشد تا شرايط توليدي مناسبي شكل گيرد تا بگوييم اين توليد حتما اشتغالي را به همراه دارد.

رئيس كميسيون كشاوري مجلس مهمترين اقدامات در زمينه رسيدن به اشتغال پايدار را درست انجام دان قانون هدفمندي يارانه‌ها دانست و خاطرنشان كرد: بايد سيستم بانكي كشور منسجم شود و با اصلاح اساسي در ساختار ها به نوعي تفكر كل نظام توليدي شود.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: تولید ، اشتغال ، نمایندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار