یك طنز پرداز گفت: وقتی حتی یك هفته نامه طنز در كشور ما منتشر نمی شود، به این معناست كه طنز مكتوب در جامعه ما اهمیت چندانی ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مهدی استاد احمد شاعر و طنز پرداز در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره طنز مكتوب، امروز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: علی رغم اینكه جایگاه طنز مكتوب در جامعه ما نسبتا خوب است اما توجه به آن كافی نیست.
این طنز پرداز درباره اهمیت طنز مكتوب اظهار كرد: تا كسی نتواند طنز مكتوبی ارائه دهد اساسا شاید نتوان او را طنز پرداز قلمداد كرد؛ زیرا كسی كه بتواند بدون هیچ ابزاری مانند دوربین و میكروفن و ... و فقط با یك قلم و كاغذ اثر طنز خلق كند كار بزرگی انجام داده است.
وی ارتقاء طنز پردازی را منوط به داشتن یك هفته نامه طنز دانست و گفت: امروز ماهنامه طنز داریم و حتی در روزنامه ها هم مطالب طنز چاپ می شود اما بهترین نشریه ای كه می تواند به فضای طنز پردازی ما كمك كند هفته نامه است.
استاد احمد افزود: در هفته نامه هم عنصر تامل بر آثار وجود دارد و هم استمرار انتشار آثار در آن حفظ می شود.
این طنز پرداز با بیان اینكه اگر نشریه مناسبی برای انتشار آثار طنز در جامعه وجود نداشته باشد، میزان مطالعه طنز پایین می آید، افزود: وقتی مردم آثار طنز را مطالعه نكنند به مرور زمان كمیت و كیفیت این آثار هم پایین می آید.
لازم به ذكر است هفتمین جشنواره سراسری طنز مكتوب 25 و 26 شهریور ماه به همت دفتر طنز حوزه هنری در تهران برگزار می شود./م
برچسب ها: جشنواره ، طنز ، دوربین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار