اهمیت چندانی به طنز پردازها نمی‌دهند

مردم و مسئولان به کار آمدی طنز پی‌برده‌اند اما هنوز به طنز پردازها اهمیت چندانی نمی‌دهند.

رضا احسان‌پور طنزپرداز در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بی‌تفاوتی نبودن هنرمند نسبت به جامعه گفت: بخشی از  شعر طنز به اتفاقات سیاسی می‌پردازد که با این اتفاقات شعر طنز نیز دستخوش تغییر می‌شود اما بخش دیگری دغدغه‌های اجتماعی ثابتی را مطرح می‌کند و به فراخور رویدادها اثری را خلق می‌کند.
 
وی افزود: اوضاع شعر طنز در سال 94 خوب و روبه رشد بود و مردم نیز از آن استقبال می‌کنند. در کنار مردم، مسئولان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که طنز کارآمدی لازم را دارد اما هنوز به طنزپردازها اهمیت چندانی نمی‌دهند. سینماگرها باید به سراغ طنزپردازها بروند این افراد به سراغ جشنواره‌های این گونه ادبی نمی‌روند تا از افراد جدیدتری که کارهایی قوی دارند، بهره ببرند فیلمسازها هنوز با همان حلقه بسته کار می‌کنند.
 
این طنزپرداز با اشاره به آنکه برخی فیلم‌های طنز با استقبال قبل مواجه نمی‌شوند، اظهار داشت: نیروی جدید باید به بدنه فیلم‌سازی اضافه شود امیدوارم در سال 95 بیش از پیش فضای کار برای طنزپردازان ایجاد شود. به دلیل آنکه این افراد هیچ تربیونی برای ارائه اثر خود پیدا نکردند فعالیت خود را در مطبوعات ادامه می دهند این مسئله از نظر مالی پاسخگوی طنز پردازان نیست.
 
احسان‌پور ادامه داد: طنزپردازان حرفه‌ای در فضای ادبیات وجود داشته  باشد که تنها به کار نویسندگی بپردازد هم اکنون طنزپردازان برای ارائه اثر خود به انتشار کتاب پناه می‌برند. تا حداقل ماندگاری داشته باشند و مخاطب خود را پیدا کند. امیدوارم در سازمان صداوسیما نیز طنزپردازان فعالیت جدی‌تری داشته باشند و افراد جدیدی به این رسانه برای فعالیت در این زمینه وارد شوند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار