شرکت مشهور آمریکایی قاچاقچی اعضای بدن از آب درآمد

اجساد کشف شده توسط پلیس اوکراین در حقیقت متعلق به یک شرکت محصولات پزشکی در ایالات متحده امریکا، در شهر فلوریدا به نام RTI بوده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، قاچاق اعضای بدن انسان برای انجام پیوند‌های پزشکی، به صورت یکی از پر سود‌ترین معاملات برای باند‌های قاچاق درآمده است و در این میان نقش برخی شرکت های مشهور و ظاهرا سالم غربی به وضوح دیده می شود.

در جدیدترین نوع از افشای این اقدامات غیرانسانی، ماموران اوکراینی با کشف یک کامیون، اجسادی یافته‌ اند که اندام‌‌های بدن آنها قرار بود در پیوند‌های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. این حادثه به ‌وسیله گروهی از روزنامه نگاران بین‌المللی مورد تحقیق قرار گرفت و آنها به اطلاعات زیادی درباره قاچاق اعضای بدن مردگان دست یافتند.

بسیاری از بخش‌‌های بدن مردگان درون پاکت‌‌ هایی قرار داشت که پس از کالبدشکافی از بدن اجساد جدا شده بود.

مقامات اوکراینی ابتدا تصور می‌ کردند که این محموله کشف شده مربوط به یک قاتل یا قاتلین زنجیره ‌ای است اما بعد متوجه شده ‌اند که این محموله بخشی از یک قاچاق بین‌ المللی است که قطعات جدا شده از بدن انسان‌‌ها را برای پیوند به بیماران پخش می‌ کردند.

آنها متوجه شدند که اجساد کشف شده که مردگان اوکراینی نیز جزو آنها بودند متعلق به یک شرکت محصولات پزشکی در ایالات متحده امریکا، در شهر فلوریدا به نام RTI است. شرکت RTI، ارائه دهنده اعضای بدن و یک شرکت بیولوژیکی است که ایمپلنت ‌‌های استریل بیولوژیکی را در سراسر جهان انجام می‌دهد.

شرکت RTI که صنعت آن در حال رشد است، از تبدیل بقایای مردگان در راستای اهداف خود به سود کلانی دست می ‌یابد. در این صنعت از شیوه‌‌های نگران‌‌ کننده‌ای در کار خود استفاده می ‌کنند و مشخص شده که این قطعات انسانی از سردخانه‌‌ هایی به صورت قاچاق و بدون اجازه خانواده‌‌های قربانیان از بدن مردگان جدا می ‌شود. خانواده‌‌های عزاداری که هیچ تمایلی به انجام کالبد شکافی و جداسازی اندام‌‌های بدن عزیزشان را ندارند.

این صنعت در ایالات متحده بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش را دارد به صورتی که حدود 2 میلیون از اعضا و بافت‌‌های انسانی هر ساله فروخته می‌شود و طی 10 سال گذشته میزان آن به 2 برابر نیز افزایش یافته است.

آنچه جالب توجه است این که در سال 2002 سازمان غذا و داروی امریکا، در آماری از عفونت‌های ایالات متحده حدود 1352مورد را بر اثر پیوند بافت‌‌های بدن انسان خبر داد که حدود 40 تن آنها نیز به همین خاطر جان خود را از دست داده‌اند. با این وجود مشکل در این است که هیچ نظارتی بر روند این تجارت وجود ندارد و با این حال آنها به فعالیت‌‌های خود همچنان ادامه می‌دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار