یاسوج

طول راه های اصلی كهگیلویه و بویراحمد از 75كیلومتر به 505 كیلومتررسید

استاندار كهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در سه دهه گذشته در زمینه راهسازی گفت: طول راه های اصلی استان از 75كیلومتر درابتدای پیرزوی انقلاب اسلامی به 505 كیلومتردر سال 1390 رسید.

 
اكبر نیكزاد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 75 كیلومتر راه آسفالت مناسب در این استان وجود داشت كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هشت برابر آن پروژه اجرا شد.
وی اظهار داشت: طول راه های اصلی استان تا سال 83 تنها 343 كیلومتر بود كه در سال گذشته به 505 كیلومتر رسید.
نیكزاد بیان كرد: طول این راه ها در سال جاری به بیش از 550 كیلومتر خواهد رسید كه جهش بلندی در زمینه زیرساختهای عمرانی استان به شمار می رود.
وی با بیان اینكه هر منطقه ای اولویتهای برای توسعه دارد گفت: در كهگیلویه و بویراحمد توسعه سایر بخش های اقتصاد همچون كشاورزی، گردشگری، صنعت و تجارت استان به توسعه راه ها وابسته است.
نیكزاد با اشاره به كوهستانی و سخت گذربودن این استان گفت: راه پیش نیاز توسعه سایر بخش های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی است و پیش از توسعه راه ها نمی توان سایر بخش ها را به حركت درآورد.
وی گفت: امروزه گردشگری در این استان به صورت گسترده ای رواج یافته كه به دلیل توسعه راهها است.
نیكزاد بیان كرد: این استان مكان های دیدنی بسیاری دارد كه می توان با توسعه راه ها گردشگران بسیاری را به سوی آنها جذب كرد.
وی اظهار داشت: بهره برداری از معادن گوناگون كه در سطح استان پراكنده اند همچون معادن فسفات، گچ و سایر معادن به كمك همین راه ها امكان پذیر شده است.
نیكزاد عنوان كرد: تا پیش از آن كه راه های مناسب برای صادرات كالا و تامین منابع اولیه فراهم نشود صنعت این استان به شكوفایی نمی رسد./س

برچسب ها: راه ، طول ، راهسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.