وزير كشور در مراسم معارفه استاندار سيستان و بلوچستان تاكيد كرد

توسعه سيستان و بلوچستان در اولويت راهبردهاي دولت

وزير كشور توسعه استان سيستان و بلوچستان را از اولويتهاي راهبردهاي دولت دانست.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور مصطفي محمد نجار وزير كشور در آيين معارفه استاندار جديد سيستان و بلوچستان در جمع مديران، منتخبان، و سران عشاير و طوايف شيعه و سني استان گفت: نظام جمهوري اسلامي هيچگاه در ارائه خدمات خود به اقوام مختلف تفاوت و تمايزي قائل نشده است، براي نظام و دولت توسعه همه‌جانبه كشور و اقتدار ملي مهم است كه اين در سايه پيشرفت متوازن و وحدت همه به دست مي‌آيد.

وي خطاب به حاضران اظهار داشت: يكي از توصيه‌هاي هميشگي مقامات عالي‌رتبه نظام توجه بيشتر به نقاط دورافتاده و محروم و ارائه خدمات فارغ از هر نوع جهت‌گيري نسبت به سلايق و علايق گروهها و اقوام هدف است .

وزير كشور با اشاره به پيشرفت‌هاي حاصله نظام جمهوري اسلامي گفت: ايران كشور هفتم فضايي جهان است و به يكي از قدرتهاي برتر دنيا تبديل شده است، دشمنان از اين موقعيت خشنود نيستند و تلاش مي‌كنند ما را به عنوان يك كشور الگوي اسلامي  هدف قرار دهند بنابراين از هر حربه‌اي بويژه تبليغات منفي دريغ ندارند و يكي از القائات اصلي آنها وجود تبعيض در ايران است .

محمد نجار افزود: اكنون كشورهاي قدرتمند جهان نيز معضلات زيادي دارند، مشكلات فراوان اقتصادي غرب و بروز نابساماني‌هاي اقتصادي ، اجتماعي در قالب خودسوزي در برخي كشورها مويد همين موضوع است با اين حال مسائل مختلف و حتي ضعف‌هاي كوچك ما را رصد كرده و با تبليغات مغرضانه، مسموم و زياد برجسته مي‌كنند.

عضو شوراي‌عالي امنيت ملي با اشاره به تلاش غرب براي ايجاد اختلاف بين مسلمانان گفت: طي سالهاي اخير در عراق ، افغانستان و ساير كشورهاي خاورميانه مسلمانان را به جان هم انداختند و امروز نيز به دنبال تشديد كينه و اختلاف در سوريه هستند و همه دنيا به اين موضوع پي برده است.

محمد نجار از وحدت به عنوان رمز موفقيت نظام جمهوري اسلامي ياد و خاطرنشان كرد: بدون اين مهم امنيت محقق نمي‌شود و دولت همواره به استانداران و مسئولان توصيه مي‌كند راهبردشان حفظ يكپارچگي اقوام و اقشار مختلف باشد.

محمد نجار همچنين اظهار داشت: توسعه سيستان و بلوچستان يك راهبرد اولويت‌دار دولت است، و از مجموع 690 مصوبه سفرهاي استاني رييس جمهور به اين استان 362 مورد صد در صد اجرا شده است و بقيه پيشرفت بالايي دارد .

وي بيان داشت: از ابتداي پيروزي انقلاب تا شروع كار دولت نهم در مجموع 15 هزار ميليارد ريال اعتبار در سيستان و بلوچستان هزينه شد اما فقط در اين دولت نزديك به 19 هزار ميليارد ريال براي توسعه و كارهاي عمراني استان هزينه شده است.

وزير كشور گفت: دولت كمر همت بسته تا استانهاي غيربرخوردار بويژه سيستان و بلوچستان آباد و آبادتر شوند، رفاه حال مردم و پيشرفت اقصي نقاط ميهن اسلامي دغدغه مسئولان است.

در اين جلسه با تقدير از زحمات چهار ساله علي‌محمد آزاد استاندار قبلي سيستان و بلوچستان، حاتم نارويي به عنوان نماينده عالي دولت در اين استان معرفي و آغاز به كار كرد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: سیستان ، وزیر کشور ، دولت ، نجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار