نخستین پایگاه اطلاع رسانی گردشگری استان گلستان گفت: با هدف معرفی ظرفیت ها و جاذبه های استان گلستان، همزمان با عید سعید فطر در فرودگاه گرگان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان علی مومنی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: این پایگاه با هدف معرفی ظرفیت ها و جاذبه های استان گلستان و همچنین معرفی تاسیسات و واحدهای اقامتی پذیرایی و سایر تاسیسات گردشگری این استان افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه با همکاری این اداره کل و اداره کل فرودگاه های این استان و با پیگیری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه هتلداران این استان ایجاد می شود، افزود: از جمله برنامه ها در راستای جذب گردشگران خارجی به استان، ضمن ایجاد پایگاه های اطلاع رسانی در داخل استان، ایجاد پایگاه های اطلاع رسانی در بازارهای هدف است که دراین راستا در نظر است تا در استان خراسان رضوی به عنوان بازار هدف داخلی و درکشورهای همسایه و آسیای میانه براساس اولویت به عنوان بازارهای هدف خارجی این پایگاه های اطلاع رسانی راه اندازی شود.

مومنی همچنین از دیگر اقدامات دراین راستا را ساماندهی یک پایگاه اطلاع رسانی در گمرک استان در مرز اینچه برون تا نیمه شهریور سال جاری بیان کرد و ادامه داد: با توجه به تردد گردشگران اقتصادی بی شماری که از این منطقه گذر می کنند و جهت اطلاع از شمار این افراد و افزایش ضریب ماندگاری و اقامت آن ها در واحدهای اقامتی و پذیرایی استان، دومین پایگاه اطلاع رسانی گردشگری در این مکان ایجاد می شود.

وی در ادامه به توسعه تورهای ورودی به این استان اشاره کرد و گفت: در دهه اول شهریور سال جاری نیز نشستی با رایزنان فرهنگی کشورهای آسیای میانه در مشهد مقدس برگزار می شود و تفاهم نامه ای در راستای توسعه تورهای ورودی به استان گلستان به امضاء می رسد.

مومنی خاطرنشان کرد: اجرای تورهای آشناسازی و دعوت از دفاتر و تورلیدرهای فعال درکشورهای هدف درایام برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین از دیگر برنامه هایی است که در نظر گرفته شده و می توان با بهره مندی از ظرفیت های جشنواره و توانمندی ها و پتانسیل های بالقوه و بالفعل استان، زمینه های حضور گردشگران خارجی را دراستان فراهم آورد.

وی گفت: با این اقدامات زمینه های حضور گردشگران خارجی در این استان، بیش از پیش فراهم آمده و شاهد توسعه ورونق صنعت گردشگری دراین منطقه باشیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ملیحه
۰۹:۲۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۱
آیا فرودگاه گرگان کارمند استخدام نمی کند؟