دستور یک دولت برای محو عبارت «ساخت اسرائیل»

ماریوس فرانسمن وزیر مشاور در امور خارجی آفریقای جنوبی نیز چندی پیش در نطقی استدلالی گفته بود که دیپلماسی اقتصادی می تواند یکی از موثرترین سلاح ها برای تغییر اوضاع فلسطینیان باشد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، همین چند ماه پیش بود که کشور آفریقای جنوبی با تحریم کالاهای تولیدی شهرک های اسرائیلی، خشم مسئولان رژیم صهیونیستی  را برانگیخت. 

مسئولان صهیونیستی نیز با اعتراض به این موضوع اعلام کردند که این اقدام افریقای جنوبی، کشاورزان و تولید کنندگان شهرک های اسرائیلی را با مشکل بزرگی روبرو کرده است.

اما امروز نیز دولت آفریقای در جلسه شورای وزیران خود تصمیم گرفت وارد کنندگان این کشور را ملزم کند که بر روی تولیدات وارداتی از سرزمین های اشغالی فلسطینی به جای درج عبارت «ساخت اسرائیل»، برچسب «ساخت سرزمین های فلسطینی» الصاق شود.

جیمی مانی سخنگوی دولت آفریقای جنوبی تصریح کرد: « این سیاست مطابق با خط مشی آفریقای جنوبی است که مرزهای 1948 را که سازمان ملل ترسیم کرده است، به رسمیت می شناسد و سرزمین هایی اشغالی فراتر از این مرزها را بخشی از اسرائیل به رسمیت نمی شناسد.»



ماریوس فرانسمن وزیر مشاور در امور خارجی آفریقای جنوبی نیز چندی پیش در نطقی استدلالی گفته بود که دیپلماسی اقتصادی می تواند یکی از موثرترین سلاح ها برای تغییر اوضاع فلسطینیان باشد. فلسطینیان و حامیان آنها با الهام از تحریم اقتصادی آفریقای جنوبی در زمان آپارتاید، از سال ها پیش تلاش می کنند از موفقیت ما در این زمینه الگو بگیرند.

این مقام آفریقای جنوبی تاکید کرده بود که تاکنون، تبلیغ تحریم تاثیر اقتصادی ناچیزی داشت اما صدای دولتی مانند دولت ما احتمالا می تواند تحرکی نمادین به آن بدهد.

این موضوع با استقبال مسلمانان آفریقایی همراه شده و آنها خواستار اضافه شدن کشورهای دیگر به این جنبش شده اند.

وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه بلافاصله در بیانه ای تصمیم كابینه افریقای جنوبی مبنی بر نصب برچسب اراضی اشغالی فلسطین بر محصولات وارداتی از شهرك های یهودی نشین را به عنوان یك تصمیم ' غیر قابل قبول 'دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.