مروري بر بازار مسكن از ركود تا رونق:

بنگاه داران اميدوار به کاهش قيمت مسکن/ نرخ مسکن چه زماني کاهش ميابد؟

بازار مسكن چند ماهي است ،كه در نوسان به سر مي برد و مدام قيمت ها افزايش يا كاهش مي يابد ولي به نظر مي رسد با افتتاح واحدهاي مسكن مهر در تهران و پرديس قيمت هاي مسكن تا حدودي به ثبات برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، گزارشات ميداني حاكي از آن است كه بسياري از مشاوران املاك، بازار مسكن را در ماه پاياني تابستان خوب ارزيابي مي كنند و نشانه هايي از اميدواري در صحبت هايشان وجود دارد.

يكي از مشاوران املاك در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه تا به امروز بازار مسكن از ركود و شوك ماه رمضان خارج نشده است افزود: به نظر مي رسد تا پايان ماه تابستان بازار مسكن تكاني به خود بدهد و رونق بگيرد.

وي ادامه داد: بازار مسكن چند ماهي است ،كه در نوسان به سر مي برد و مدام قيمت ها افزايش يا كاهش مي يابد ولي به نظر مي رسد با افتتاح واحدهاي مسكن مهر در تهران و پرديس قيمت هاي مسكن تا حدودي به ثبات برسد.

بر اساس اين گزارش بازار مسكن طي يك ماه گذشته از لحاظ بي رونقي ركود دار تاريخ اقتصاد ايران بوده است وبنگاه داران تا كنون به اين شدت از اوضاع ركود در بازار مسكن ناراضي نبوده اند.

اغلب بنگاه داران معتقد هستند بسياري از خريداران و فروشندگان مسكن به اميد رونق يافتن بازار مسكن دست نگه داشته اند تا شايد اين بازار از پيله ركود خود خارج شود.

از سوي ديگر طرح جديد وزارت راه وشهرسازي براي رونق بخشيدن به اين بازار مسكن ويژه بود كه تا كنون هنوز شرايط و قيمت هاي آن اعلام نشده است .

بسياري از كارشناسان و مسئولان مسكني اجرايي شدن اين طرح را در رونق يافتن بازار مسكن موثر مي دانند و معتقد هستند در صورتي كه واحدهاي مسكن مهر در تهران ويا ساير كلان شهر ها تحويل متقاضيان داده شود ثبات قيمتي بار ديگر به بازار مسكن باز مي گردد.

بنگاه دار ديگري درخصوص آينده بازار مسكن معتقد بود : اميد واريم كه اين بازار راكد تا پاييز رونق پيدا كند.

وي ادامه داد: در فصل تابستان تنها بازار رهن و اجاره رونق دارد در صورتي كه ميزان معاملات در بازار خريدو يا فروش بسيار كم بوده است.

اين بنگاهدار در ادامه توضيح داد:در فصل تابستان ميزان اجاره بها 1.4 قيمت كل خريد خانه است در حالي كه اين ميزان در فصل تابستان به 1.5 مي رسد.

البته ناگفته نماند بسياري از بنگاهداران نيز در اين خصوص توصيه اي به خريداران مسكن كردند وگفتند : در حال حاضر بهترين فرصت براي خريد مسكن به دليل ركود موجود در اين بازار است.

ما همچنان منتظر هستيم تا شايد با افزايش عرضه و توليد مسكن بتوان اين بازار خاموش را روشن و جاني دوباره به مسكن كشور دهيم.

براساس اين گزارش تعدادي از قيمت هاي مسكن در بازار امروز مسكن عبارت است از واحدي 87 متري همراه با 2 پاركينگ واقع در بلوار مرزداران 325 ميلون تومان واحدي 85 متري واقع در نياوران 477 ميليون تومان و واحدي 91 متري واقع در شمال خواجه عبداله 224 ميليون تومان براي فروش و 40 متري واقع در نواب 17 ميليون تومان رهن كامل و واحدي 50 متري واقع در جنت آباد شمالي 5 ميليون تومان پيش وماهانه 400 هزار تومان اجاره واحدي 60 متري و اقع در بلوار سردرا جنگل 35 ميليون تومان و 57 متري واقع در هاشمي 16 ميليون پيش و ماهانه 400 هزار تومان براي اجاره گذاشته شده است .

برچسب ها: مسکن ، رونق ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار