مميز روحي تازه در كالبد گرافيك ايران

استاد مميز به گرافيك ايران جاني تازه بخشيد.

فرهاد جوشقاني، كارشناس هنري در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: هنر گرافيك در ايران در طول دو دهه اخير تحولات ارزنده اي داشته است كه از جمله آن مي‌توان به توجه بيشتر طراحان گرافيك به گرافيك تبليغاتي اشاره كرد.
وي اظهار داشت: گرافيك تبليغاتي مهمترين گام در حوزه هنر معاصر گرافيك است كه خوشبختانه در كشورمان نيز با اقبال خوبي مواجه شد.
وي اظهار داشت: پيش از انقلاب اسلامي ايران گرافيك تبليغاتي كم و بيش در پوستر فيلم ها، و بعضاً در تبليغات كالا به چشم مي خورد كه  البته بسيار ضعيف بود.
وي گفت: در بين گرافيك تبليغاتي در زمينه پوستر فيلم ها كه به نوعي بخشي از گرافيك محسوب مي‌شود كمي توجه مي شد هر چند كه قوت و توانايي چنداني نداشت و تنها به موضوع اصلي مي‌پرداخت در حقيقت هيچ عمقي در آن وجود نداشت و به جزئيات هم هيچ توجهي نمي شد تنها به بيان اصل موضوع كه همان تبليغ فيلم مربوطه بود پرداخته مي‌شد.
اين كارشناس هنري گفت: پس از انقلاب اسلامي خوشبختانه در هنر به ويژه گرافيك ، نقاشي نيز تحولي صورت گرفت و در حقيقت به گرافيك به عنوان هنري مستقل و پر اهميت جلوه گر شد.

*تحولات گرافيك با تلاش طراحان گرافيك
جوشقاني اظهار داشت: نگاه عميق به گرافيك و به عبارتي توجه به اين هنر به ويژه در دانشگاه ها به جهت تلاش طراحان گرافيك فعال در پس از انقلاب اسلامي صورت گرفت.
وي تصريح كرد: در حقيقت تحولات گرافيك و نيز تحولات تصويري در گرافيك ايران با تلاش طراحان گرافيك نمايان شد.

*پيشرفت گرافيك با تلاش استاد مميز امكانپذير شد
اين نقاش، طراح و كارشناس هنري تصريح كرد: بسياري از طراحان برجسته كشورمان پس از انقلاب اسلامي تلاش هاي مضاعفي در پيشرفتو معرفي بيشتر گرافيك ايران داشتند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: يكي از مهمترين طراحان گرافيك ايران كه تلاش هاي ارزنده اي در جهت ايجاد نگاه جديد در گرافيك و نيز معرفي آثار هنرمندان و طراحان ايران را انجام داد استاد مرتضي مميز بود.
وي خاطرنشان كرد: استاد مميز نگاه هاي جديد و توجه به شيوه هاي مختلف در گرافيك ايران را به ارمغان آورد.

*گرافيك ايران با مميز جاني تازه گرفت
جوشقاني گفت: استاد مميز بستري براي پيشرفت و به نوعي جدي گرفته شدن گرافيك به عنوان يك هنر خواهم كرد.
وي گفت: اين طراح گرافيك كه در از جمله بي نظيرترين هنرمندان در حوزه هنرهاي تجسمي ايران ونيز جزو مهمترين هنرمند در سطح بين الملل محسوب مي شود جاني تازه به گرافيك ايران بخشيد.
وي خاطرنشان كرد: تلاش هاي مميز باعث زنده ماندن گرافيك به عنوان يك هنر مستقل شد./ي2
برچسب ها: ممیز ، گرافیک ، جوشقانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار