رودهن/

لزوم حرکت اعضای جنبش عدم ‏تعهد در عرصه‏ های جهانی

امام جمعه دماوند بر لزوم حرکت با قدرت اعضای جنبش عدم ‏تعهد در عرصه ‏های جهانی تاکید کرد.

حجت‏الاسلام‏ محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این جنبش پس از دستیابی به چنین جایگاه رفیع و والایی می ‏تواند با حق زورگویی و ناجوانمردانه "وتو" رویارویی کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر جنبش عدم ‏تعهد پس از سازمان ملل متحد دومین مجموعه جهانی محسوب می ‏شود که دوسوم اعضای آن عضو سازمان ملل هستند.

علاءالدینی، تحویل کلید ریاست جنبش سران عدم‏ تعهد از محمد مرسی و نه از حسنی مبارک- رئیس جمهور مخلوع مصر- ستمگرِ ابزار دست استکبار جهانی را رویدادی ارزشمند خواند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگویی عملی برای مردم منطقه خاورمیانه، شاخ آفریقا و سایر نقاط جهان در بیداری اسلامی نقشی نداشت، امروز باید کلید ریاست این جنبش را از حسنی مبارک تحویل می‏ گرفتیم.

وی تصریح کرد: اینکه آیا آن دولت وابسته به سلطه‏ گران غربی به ایران سفر می‏ کرد و آیا حضور آنها در این مقطع زمانی سودی برای شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم‏ تعهد داشت؟ سئوالاتی است که پاسخ آنها در هاله ‏ای از ابهام قرار دارد.

امام جمعه دماوند، ریاست بر جنبش عدم ‏تعهد توسط ایران اسلامی را راهی برای دور زدن تحریم‏ های غرب خواند و افزود: علاوه بر این، حضور نزدیک به 50 کشور از نقاط مختلف جهان در قالب این اجلاس، خود نمونه بارزی از شکست استکبار در انزوای ایران است.

علاءالدینی اضافه کرد: در جریان شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد باید ساز و کارهایی اندیشیده شود که بر اساس آن بتوان تحریم‏ های سلطه‏ گرانه غربی را خنثی کرد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.