حجت‌الاسلام کربلائي:

رسانه‌هاي غربي حاضر به انتشار بازتاب‌هاي اجلاس نيستند

يك مدرس حوزه عمليه قم گفت: رسانه‌هاي غربي به دليل شکست سياست انزواي ايران، حاضر به انتشار بازتاب‌هاي اجلاس عدم تعهد نيستند زيرا در اين صورت به ضرر خود عمل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمين محسن کربلائي،‌ مدرس حوزه عمليه قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره تلاش رسانه‌هاي غربي براي پنهان نگه داشتن آثار مثبت اجلاس عدم تعهد در ايران اظهار داشت: جنبش عدم تعهد بزرگترين مجمع جهاني پس از سازمان ملل است و بسياري از کشورها با افق و آينده قوي در آن فعاليت مي کنند که آينده روشني از نظر استقلال سياسي و اقتصادي در پيش رو دارند، اما در مقابل، اروپا و آمريکا با ضعف اقتصادي سنگين روبرو هستند لذا رسانه‌هاي غربي درصدد پنهان کردن تاثيرات اين جنبش هستند.
 
وي افزود: غربي‌ها پس از همه تحريم‌ها و تلاش براي تخريب وجهه بين المللي ايران با استقبال چشمگير کشورهاي عدم تعهد در سطح رياست جمهوري، نخست وزيران و وزراي امور خارجه مواجه شده‌اند و خودشان نيز اين موضوع را باور نمي‌کردند، بنابراين اگر بخواهند اين واقعيت را نشان دهند، بايد به شکست سياست‌هاي خود اعتراف کنند.
 
حجت‌الاسلام کربلائي تصريح کرد: غرب به سمت منزوي کردن ايران پيش رفت اما هر چقدر که مي‌گذرد افق و تاثير‌گذاري بيشتر ايران را مشاهده کرده و آن را کانون تجمع کشورهاي تاثير‌گذار منطقه‌اي و جهاني مي‌بيند‌ لذا رسانه‌هاي غربي حاضر نيستند تا اخبار حقيقي و بازتاب‌هاي اجلاس عدم تعهد را منتشر‌ کنند زيرا در اين صورت به ضرر خود عمل کرده‌اند.
 
مدرس حوزه علميه قم درباره دامن زدن رسانه‌هايي مانند بي بي سي و صداي آمريکا به مسائل حاشيه‌اي اجلاس عدم تعهد‌ گفت: وقتي دست آنها از مسائل اصلي و نقاط قوت برگزاري اين اجلاس در ايران کوتاه شده سعي در پر‌رنگ کردن حاشيه‌ها دارند تا به وسيله دامن زدن به آن، حقايق اصلي، منتشر نشده و جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک ابر قدرت منطقه اي مطرح نشود.
 
وي افزود: رسانه‌هاي غربي، بسياري از اخبار را نمي‌توانند منتشر کنند و مجبور به خلاف‌گويي مي‌شوند‌ مثلا نمي‌توانند منکر حضور رئيس جمهور مصر در ايران شوند زيرا آن کشور براي خود رسانه و توليد خبر دارد اما غربي‌ها در‌صدد هستند تا خواه ناخواه بر سران اين اجلاس تاثير بگذارند.
 
حجت الاسلام کربلايي با بيان اينکه بزرگ‌ کردن مسائل حاشيه‌اي به منظور عدم پوشش مسائل مهم و در واقع يک نوع سانسور خبري و رسانه‌اي است، اظهار داشت: تاکتيک رسانه‌اي غربي‌ها اين است که به واسطه مسائل حاشيه‌اي از تاثيرگذاري جهاني و قدرت منطقه اي کشورهاي عدم تعهد و ايفاي نقش آنها در مسائل مهمي مانند سوريه و فلسطين، جلوگيري کنند و حتي در حد بسيار کمي، سران اين کشورها را تحت تاثير قرار دهند.
 
مدرس حوزه علميه قم تصريح کرد: اين رسانه‌ها درصدد هستند که اولا افکار عمومي جهان را به مسائل جزئي منحرف کنند و ثانيا بر سران اجلاس عدم تعهد تاثير بگذارند تا آنها افق نگاه بلند خود را قدري پايين بياورند و اين چيزي است که براي غرب، مطلوب انگاشته مي‌شود.
 
وي با اشاره به تاثيرگذاري اجلاس عدم تعهد در موقعيت آينده جمهوري اسلامي ايران گفت: برگ برنده ايران در اين اجلاس رو شد، زيرا همه ديدند که بحث انزواي سياسي کشورمان، غير‌واقعي است و اين محصول، حتي قبل از پايان اجلاس عدم تعهد، براي ايران به بار نشسته و از سوي ديگر نيز با توجه به رياست جمهوري اسلامي ايران بر کنفرانس عدم تعهد در 3 سال آينده، بايد ديد که چقدر براي رسيدن به افق‌هاي تعريف شده، خود را ميدان‌دار اساسي در اين عرصه دانسته و برنامه‌ريزي جدي داريم‌ لذا اين بستر مناسبي براي استفاده از فرصت بدست آمده است. 
انتهاي پيام/ پ3
برچسب ها: رسانه ، غربی ، عدم ، تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار