وزير امور خارجه يمن در نشست اجلاس عدم تعهد؛

توسعه اقتصادي و مبارزه با تروريسم بايد سرلوحه اهداف آينده عدم‌تعهد قرار بگيرد

وزير امور خارجه يمن گفت:‌ توسعه اقتصادي و مبارزه با تروريسم بايد سرلوحه اهداف آينده جنبش قرار بگيرد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم، وزير امور خارجه يمن اظهار داشت: جنبش عدم تعهد در واقع به دنبال همكاري‌هاي لازم با برادران و همسايگان خود در تحقق اهداف مشترك‌شان هستند.

وي ادامه داد: حل بحران‌هاي موجود در كشور‌ها تنها با ايجاد گفتگوها و مذاكرات مسالمت‌آميز امكان‌پذير خواهد بود.

وزير امور خارجه يمن با اشاره به تدوين قانون اساسي كشور يمن تصريح كرد:‌ منصور آبادي رئيس جمهور فعلي كشور يمن براساس تدوين قانون اساسي كشور درصدد تحقق عدالت و دوستي و پايبندي به حقوق بشر و رفع بحران‌هاي مختلف است.

وي ادامه داد: در تدوين اين قانون بنا شده است تا آرمان‌ها و اهداف به حق ملت يمن همگي مورد بررسي قرار گيرند.

وزير امور خارجه يمن با اشاره به برگزاري نشست دوستان يمن در سپتامبر آينده گفت: در اين نشست به بررسي نيازهاي مردم يمن و حل مشكلات و مسائل پيش رو خواهيم پرداخت، توسعه اقتصادي، ايجاد امنيت و مبارزه با تروريسم بايد سرلوحه آيندگان دراين كشور قرار گيرد.

وي به چالش‌هاي حاكم در خاورميانه اشاره و خاطرنشان كرد: كشورهاي عضو عدم تعهد بايد با اقدامات لازم و اجراي برنامه‌ريزي‌هاي موثر خود چالش‌هاي پيش روي كشورهايي همچون فلسطين و سوريه را كاهش دهد و در عضويت شناختن كشور فلسطين در سازمان ملل اقداماتي را صورت دهند.

وزير امور خارجه يمن با اشاره به دوستي و برادري كشور فلسطين با همسايگان خود افزود: برادران فلسطيني بايد صلح و آشتي ملي را سرلوحه برنامه خود قرار دهند و دولت سوريه مسئوليت حمايت از مردم خود را دارد؛ لذا از اين ملت مي‌خواهيم كه با گرايش به گفتگوهاي ملي بحران‌هاي حاكم را كاهش دهد.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: وزیر ، خارجه ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار