ارومیه/

اجلاس عدم تعهد ارتقای روابط ایران با سایر کشورها را در پی دارد

امام جمعه موقت ارومیه گفت: برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ایران موجب ارتقای سطح روابط بین‌الملل با سایر کشورها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد فخری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: اجلاس جنبش عدم تعهد در حالی با حضور سران کشورهای عضو این جنبش و چند چهره سیاسی تراز اول جهانی برگزار می‌شود که اعمال تحریم‌ها و فشارها بر ایران روز به روز بیشتر می‌شود.

وی افزود: نتیجه این اجلاس این خواهد بود که دشمنان ملت و نظام اسلامی توانایی مقابله با این مرز و بوم را از دست داده و موضع خود را تغییر خواهند داد.

فخری با اشاره به سخنان مهم رهبری معظم انقلاب اسلامی در افتتاحیه این اجلاس ابراز داشت: این بیانات که در بر دارنده فرامین مهمی بود به عنوان خط مشی رهبران جهان اسلام و سایر کشورهای عضو عدم تعهد به کار گرفته می‌شود و آینده تمام کشورهای منطقه و جهان را تغییر خواهد داد.

امام جمعه موقت ارومیه حضور محمد مرسی در ایران را نمادی از وحدت ملت‌های مسلمان دانست و تصریح کرد: حضور رئیس جمهور جدید مصر در شرایطی اتفاق می‌افتد که تمام دولت‌های مستکبر با این حضور مخالف بوده و به نوعی در صدد جلوگیری از حضور وی بودند اما مرسی با شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد نشان داد که روابط ایران و مصر در سطح بالایی قرار دارد.

وی همچنین شکست تبلیغات دشمنان در زمینه فضای ایران اسلامی را مدنظر قرار داد و بیان داشت: با برگزاری این اجلاس در بهترین شرایط نشان دادیم که ملت ایران اسلامی در هیچ شرایطی تسلیم زورگوییهای امریکا و اسرائیل و سایر مستبدان نخواهند شد و برای همیشه اقتدار و عزت ابدی از آن ایرانیان است.

فخری در بخشی از سخنان خود به واقعه تأسف‌بار سقوط هواپیمای سپاه در سردشت اشاره و خاطرنشان کرد: شهدای این سانحه همانند شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اجری والا در نزد پروردگار دارند.

وی با تاکید بر لزوم خوش‌رفتاری و محبت مسئولان با مردم گفت: امام علی(ع) در سخنان خود در نهج‌البلاغه تاکید بسیاری بر لزوم برقراری رابطه همراه با مودت و عطوفت با مردم داشته‌اند و این امر بیانگر اهمیت رفتار متواضعانه با مردم است بنابراین تمام مدیران و مسئولان نظام اسلامی باید با سرمشق گرفتن از فرامین این امام بزرگوار در هر حال رفتار خود با مردم را بر اساس گفته‌های ایشان برقرار کنند.

فخری با اشاره به وظیفه خطیر مسئولان نظام اسلامی در قبال مردم بیان داشت: بر اساس آموزه‌های دینی و اعتقادی اسلام تمام مردم موظف به رعایت حقوق همدیگر هستند و رأس تمام مردم مسئولان نیز باید نسبت به رعایت حقوق تمام مردم به خصوص ضعیفان و مستمندان تلاش کنند.

امام جمعه موقت ارومیه تدابیر و فرامین رهبر انقلاب اسلامی را راه‌گشای تمام تحرکات سیاسی و فرهنگی کشور دانست و گفت: این فرامین باید به عنوان نقشه راهبردی در تمام موارد مورد استفاده قرار گیرد تا مردم و مسئولان خود را در خط انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) ملاحظه کنند./س

برچسب ها: ایران ، ارومیه ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.