چرايي انتشار گزارش آژانس درباره ايران بلافاصله پس از نشست نم

اين بار گزارش جديد آژانس بلافاصله پس از پايان اجلاس جنبش غير متعهد‌ها در تهران و آغاز رياست سه ساله تهران به آن منتشر شد آژانس بين‌المللي هسته‌اي ايران چنان از وظائف حقوقي و فني خود فاصله گرفته است که حتي از زمان انتشار گزارش‌هاي آن نيز بهره‌برداري سياسي و تبليغي مي‌شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، به نظر مي‌رسد اين اقدام تلاشي است براي مخدوش کردن چهره ايران و بي‌اثر کردن تلاش‌هاي تهران براي استفاده از فرصت بين‌المللي اجلاس جنبش غير متعهد‌ها در تهران، براي شکست سياست‌ها و برنامه‌هاي کنوني غربي و صهيونيستي در منطقه و جهان.
 
پيش از اين نيز محافل سياسي و رسانه‌اي بيگانه سعي کردند با برجسته کردن برخي حواشي بي ارزش، اين اجلاس را به عامل اختلاف بين آنها تبديل کنند که همه اين تلاشها به شکست انجاميد.

"اريک دريستر" کارشناس مسائل سياسي در مصاحبه با شبکه تلويزيوني راشا تودي گفت: آمريکا قصد دارد تا با مطرح کردن موضوع  اتمي ايران  اهميت اجلاس غير متعهدها در تهران را تحت الشعاع قرار دهد.

"دريستر" گفت: آمريکا و اسرائيل از برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران به شدت آشفته شده‌اند و بسياري برگزاري موفقيت آميز اين اجلاس را مايه ارتقاء جايگاه ايران در جهان مي‌دانند و به نظر مي‌رسد انتشار گزارش جديد آژانس درباره موضوع اتمي ايران در زمان کنوني و همزمان با برگزاري اين اجلاس در تهران قدري مشکوک است و ناخودآگاه  اين موضوع ما را به  ياد سخنان رهبر انقلاب اسلامي ايران در اجلاس غير متعهدها مي‌اندازد که وي در آن، آژانس بين المللي اتمي را نوعي ديکتاتوري آشکار در جهان ناميد زيرا اين آژانس بوسيله افکار آمريکا اداره مي‌شود.

وي افزود:به نظر من تهران با برگزاري اين اجلاس خود را در صحنه جهاني مطرح کرد و خود را به عنوان عاملي در جهت صلح معرفي کرد و پيشنهاداتي که بوسيله رهبر ايران مطرح شد از جمله مسئله فلسطين، ايران را به عنوان يک شريک سازنده در سطح جهان و برخلاف نظرات آمريکا و اسرائيل معرفي کرد و از طرف ديگر اين اجلاس ايران را به طرف پيشرفت‌هايي در زمينه اقتصاد هم رهنمون کرد و همانطور که ديديم احمدي نژاد در ديدار با "سينگ" نخست وزير هند گفتگوهايي در زمينه توسعه بندر چابهار و مسائل ديگر انجام داد و ما همچنين موارد مشابهي را در ديدارهاي مقامات ايران با مقامات مصري و ساير کشورها شاهد بوديم که اين خود مي‌تواند زمينه‌اي براي مقابله با تحريم‌ها و حتي دور زدن آنها باشد.

در پايان اين گزارش آمده است: گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره ايران شامل هيچ مطلب جديدي نبود زيرا فعاليت هسته‌اي اين كشور كاملاً صلح آميز است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار