اولین ثمرات دیپلماسی فناوری ایران در "نم"/ آفریقا اتحادیه فضایی می خواهد

یکی از مهمانان مهم شانزدهمین اجلاس "نم" در تهران امروز در نشست منطقه ای وزیران ارتباطات کشورهای آفریقایی بر تاسیس آژانس پژوهش های فضایی ویژه در این قاره تاکید کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد دستاوردهای فراوانی برای کشورمان داشت که یکی از از آنها آشنایی مهمانان شرکت کننده در این اجلاس با دستاوردهای فناوری جمهوری اسلامی ایران بود.

 همچنین دو نمایشگاه معرفی تجهیزات و فناوری های نوین برای سران کشورها و سایر مهمانان برگزار شد که این نمایشگاهها مورد استقبال هیئت های سیاسی از کشورهای مهمان قرار گرفت.

در حاشیه این اجلاس، دو کتاب به مهمانان اهدا شد. اولین آن با عنوان "فناوری ایرانی در خدمت صلح و سعادت بشری" به صورت مصور به چهار زبان زنده دنیا جز هدایای رئیس جمهور به روسای هیئت های مهمان بود.  کتاب دیگر نیز با عنوان دستاورد های فناوری و تجاری شرکت های دانش بنیان ایرانی به دو زبان انگلیسی و فارسی به اعضا تقدیم شد که یکی از بخش های مهم و جذاب آن معرفی توانمندی های فضایی ایران در تسخیر آسمانها بود.

اکنون عمر البشیر ریس جمهوری سودان که یکی از مهمانان مهم شانزدهمین اجلاس "نم" در تهران بود امروز در نشست منطقه ای وزیران ارتباطات کشورهای آفریقایی بر تاسیس آژانس پژوهش های فضایی ویژه در این قاره تاکید کرد که به نظر می رسد یکی از اثرات سفر وی به ایران و حضور در این نمایشگاه است.

بشیر طی سخنانی در مراسم گشایش نشست دو روزه مذکور گفت: آفریقا باید آژانس فضایی خود را داشته باشد.

پیش بینی می شود اعضای نشست خارطوم از اتحادیه آفریقا خواستار بررسی این پیشنهاد به منظور ارایه نقشه راهی برای ایجاد آژانس فضایی آفریقا شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار