مشهد/

هنر ، بايد درخدمت اعتلاي دين باشد

يك شاعر آييني با بیان اینکه به واسطه هنر دینی می‌توان اعتقادات معنوی را به مخاطب انتقال داد و مفاهیم دینی و مذهبی را به دیگران آموخت، گفت: باید از همه آموزه های خود از جمله هنر، در راه اعتلای حوزه مسایل دینی استفاده کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، کاظم کاظمی، اظهار کرد: البته درک معنای واقعی هنر دینی و آیینی بسیار دشوار است چراکه گستره وسیعی را به خود اختصاص داده است.
 وی افزود: هر اثری که در مدح و ستایش بزرگان دینی خلق شود بی شک در زمره هنرهای دینی به شمار می آید اما نباید صرفا به این حوزه پرداخت و از ابعاد دیگر هنر غفلت کرد.
اين شاعر آييني مدح و ستایش بزرگان دینی را عمده ترین موضوع اشعار دینی برشمرد و اضافه کرد: با توجه به مناسبت ها و موضوعات و مسایل مختلف دینی و همچنین با در نظرگیری مقتضیات زمان نیز اشعاری گفته می شود که همه این موارد از جمله هنرهای دینی محسوب می شود.
وی با اشاره به استفاده از سنت مرثیه سرایی، برای بیان اعتقادات مذهبی در قالب شعر افزود: با توجه به این امر به ناچار شاعر به حوزه مدهب و دین هدایت می شود در صورتی که شاید دیگر حوزه ها چنین تاثیری را بر هنرمند خود نگذارد.
 این شاعر انقلابی تصریح کرد: برای فهم بهتر و معرفی شایسته تر مفاهیم دینی و اعتقادی بهتر است تا با استفاده از تمامی حوزه ها در مبحث آموزه های دینی پیشرفت کرده و آن را بهتر به مخاطبان و علاقه مندان آموزش داد.
 پنجمين همايش انديشه هاي آسماني به همت ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور، باحضور هنرمندان برگزيده كانون ها از سراسر كشور در دو بخش برادران و خواهران، شهريورماه در مشهد برگزار مي‌شود./س


برچسب ها: خدمت ، اعتلای ، دین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.