همدان/

تمام مردم به گاستریت مبتلا می شوند

یک متخصص بیماری های گوارشی گفت: ورم معده یکی از شایع ترین بیماری های گوارشی است که همه افراد در طول زندگی خود یک یا چند بار به این بیماری مبتلا می شوند.


 
حسین خدمت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان با بیان اینکه این بیماری در بیشتر مواقع بر اثر رعایت نکردن اصول بهداشتی است بروز می کند افزود : شایع ترین علائم این بیماری درد شکم، دل پیچه، سیاه شدن اجابت مزاج در اثر خونریزی گوارشی ، احساس تب، ضعف، تورم شکم ، درد مبهم و یا آزار دهنده در قفسه سینه ، احساس اسید معده در دهان و به ندرت اسهال است ، گاستریت همچنین با بادگلو و نفخ همراه است .
خدمت ادامه داد: در گاستریت حاد علائمی چون کوفتگی ، احساس پربودن معده ، سردرد، سرگیجه، تشنگی شدید ، تنفس تند، کشیدگی شکم، سفت شدن شکم مشاهده می شود.
وی گفت: کشیدن سیگار ، زیاده روی در خوردن ، ترشح بیش از اندازه اسید معده که اغلب در نتیجه مصرف نوشیدنی های الکلی صورت می گیرد ، مصرف زیاد کافئین ، استرس ، رژیم غذایی نامناسب ، مصرف برخی از داروها مانند آسپرین و در نهایت وجود باکتری هلیکوباکترپیلوری در معده همگی می توانند از عوامل بروز بیماری گاستریت باشند.
وی همچنین اضافه کرد: هوشمندانه غذا بخورید و اگر هضم غذا برای شما دشوار است تعداد وعده های غذایی را اضافه کرده اما ازحجم غذا در هر وعده بکاهید از مصرف برخی موادغذایی که دریافته اید معده شما را تحریک می کنند مانند غذاهای ادویه دار ، موادخوراکی اسیدی ، غذاهای سرخ کرده و پرچرب ونوشیدنی های الکلی بپرهیزید چرا که الکل باعث تحریک پذیری و سائیده شدن لایه مخاطی معده شده و در نهایت  منجر به التهاب و خونریزی معده می شود./س
برچسب ها: مردم ، گاستریت ، مبتلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.