خوزستان/

باید از شرکت لوله سازی اهواز حمایت شود

مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز خواستار حمایت هرچه بیشتر مسئولا ن و وزارت نفت از این شرکت شد


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز ، با بیان اینکه این شرکت ظرفیت وپتانسیل صادرات و ورود به بازارهای کشورهای همسایه بویژه عراق را دارد خواستار حمایت هرچه بیشتر مسئولا ن و بویژه وزارت نفت از این شرکت شد.

مهندس علیرضا  کاظمی  در دیدارهای  جداگانه خود با وزیر نفت  و معاون وی  در شرکت ملی نفت  و  شرکت  ملی   گاز ایران  در  حاشیه  هفدهمین  نمایشگاه  نفت و گاز در  تهران  گفت : به رغم  همه تنگناهای مالی  ومشکلاتی که پیش روی این واحد صنعتی  بود به  لطف خدا توانستیم  در سال  گذشته احداث  کارخانه  اسپیرال  را شروع  کنیم  و این کارخانه در حال حاضر در مراحل  پایانی احداث  است که با راه اندازی آن امیدواریم  علاوه  بر تکمیل سبدمحصولات خود،گام بزرگی در تولید داخلی و صادرات برداریم.

وی درباره پتانسیل و ظرفیت شرکت  لوله سازی اهواز برای  صادرات خاطر نشان  کرد: با عنایت به  نامگذاری امسال به تولید ملی  و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم  رهبری  در  صورت  حمایت مسئولین  بویژه وزارت نفت  وباتوجه به شرایط جغرافیایی و وصل بودن شرکت لوله سازی اهواز به خط سراسری راه آهن که تا مرزهای کشورمان در شلمچه امتداد دارد این آمادگی را داریم که وارد بازارهای کشور عراق شویم.

مدیر  عامل  شرکت  لوله  سازی اهواز افزود:  در این خصوص  جلسات  فشرده  و متعددی با  ستاد اقتصادی  داشته ایم  وبا طرف عراقی نیز مذاکراتی  انجام شد.

 وی عنوان کرد: لذا از دولت  و مسئولان انتظار داریم با حمایت از لوله سازی اهواز راه را برای توسعه تولید ملی واشتغال در کشورواستان خوزستان فراهم نمایند.

وزیر نفت  نیز طی  بازدید خود از نمایشگاه  نفت  و گاز با تاکید برحمایت از  تولید  کنندگان  داخلی بویژه لوله سازها دستورهایی را در خصوص پرداخت  مطالبات و دیگر حمایتها از لوله سازی اهوازصادر کرد.

 

این گزارش همچنین حاکی است مهندس اوجی معاون وزیر نفت ومدیر عامل شرکت ملی گاز ایران نیز در دیداربا مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز با تاکید بر حمایت این شرکت از لوله سازی اهواز وعده داد بخش عمده مطالبات این شرکت از شرکت ملی گاز پرداخت شود تا شاهد پیشبرد تولید در این شرکت باشیم.

همچنین مهندس قلعه بانی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با حضور در محل غرفه شرکت لوله سازی اهواز ضمن اشنایی با توانمندیهای این شرکت در صنعت نفت و گاز کشور بر حمایت شرکت ملی نفت ایران از این شرکت برای صادرات محصولات خود تاکید کرد.

گفتنی است مدیر عامل شرکت مهندسی وتوسعه گاز ایران ومدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران،سردار ضیایی معاون نفت وگاز قرارگاه خاتم الانبیاء،دکتر امیدوار رضایی عضو هیئت رئیسه مجلس ودیگر مسئولان نیز با حضور در غرفه لوله سازی اهواز ضمن آشنایی با توانمندیهای این شرکت مذاکراتی با مدیرعامل لوله سازی اهواز برای همکاری با این شرکت داشتند.

نمایشگاه نفت وگاز و پتروشیمی با حضور شرکتهای داخلی و خارجی از 29فروردین تا دوم اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه ¬¬های دائمی تهران برگزار شد.

مديرعامل شركت لوله‌سازي اهواز گفت: با توجه به بررسي‌هاي صورت گرفته در خصوص بازار عراق، قرار است مجموعه‌ بزرگ صنعتي با اشتغال‌زايي بسيار بالا در بخش لوله و صنايع فولادي در خرمشهر راه‌اندازي شود.

عليرضا كاظمي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارداشت: عمده تسهيلات لازم براي احداث اين كارخانه از صندوق توسعه ملي بوده و هدف اصلي از ايجاد اين كارخانه در خرمشهر محروميت‌زدايي از اين شهرستان و كمك به توسعه صنعت خوزستان به عنوان قطب صنعت كشور، است.

وي توليد ميلگرد آج‌دار ساده را از ديگر محصولات پيش‌بيني شده براي اين كارخانه عنوان كرد و افزود: اگر بتوانيم احداث كارخانه ذوب و ورق را در كنار اين توليدات داشته باشيم، به‌زودي شاهد يك حلقه كامل مجموعه صنعتي فولاد در منطقه آزاد خرمشهر كه معاف از گمرك و ماليات مي‌باشد، خواهيم بود.

مديرعامل شركت لوله‌سازي اهواز با بيان ‌اين‌كه زمين اين كارخانه بالغ بر 330 هكتار است، تصريح‌كرد: اين زمين سال‌هاست كه در اختيار شركت لوله‌سازي اهواز است و اميدوارم با دستور استاندار و با هماهنگي رييس‌جمهور، مراسم كلنگ‌زني اين كارخانه در روز سوم خردادماه امسال انجام شود.

وي با اشاره به اين‌كه مطالعات لازم انجام و در مرحله اخذ مجوز و دريافت تسهيلات قرار دارد‌، گفت: اميدوارم با توجه به امكاناتي كه در اين مجموعه 330 هكتاري پيش‌بيني شده است، با احداث فاز اول اين كارخانه براي بيش از يك هزار نفر و با توسعه كامل اين مجموعه بزرگ صنعتي بالغ بر 7 هزار نفر شغل ايجاد شود؛ قطعا اشتغال غيرمستقيم اين مجموعه صنعتي با ضريب 8 يا 9 برابر بيشتر از اشتغال مستقيم است.

كاظمي ادامه‌داد: اعتبار لازم براي شروع كار حدود 200 ميليارد تومان پيش‌بيني شده كه اميدواريم از صندوق توسعه ملي تامين شود. براي توسعه فازهاي بعدي اين كارخانه نيز قرار است از منابع بانكي و يا ديگر سرمايه‌گذاري‌ها استفاده شود. با توجه به اين‌كه صنعت فولاد حاشيه سود بسيار مناسب و مطلوبي دارد، استقبال سرمايه‌گذاري در مجموعه صنعت فولاد بسيار خوب است.

به گزارش خبرنگار ايسناي خوزستان، استاندار خوزستان در جلسه كارگروه كشاورزي اشتغال و مسكن مهر شهرستان خرمشهر، كارهاي صنعتي بزرگ همچون شركت لوله‌سازي و فولاد كه اشتغال‌زايي بسيار خوبي ايجاد مي‌كند را تاييد و مقرر كرد با رايزني‌ كه با رييس‌جمهور صورت خواهد داد، روز سوم خردادماه كلنگ‌زني كارخانه لوله‌سازي خرمشهر را در دستور كار قرار دهد./س

 


برچسب ها: حمایت ، لوله سازی ، اهواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.