بيرجند/

اضافه شدن 11 کد رشته جدید به رشته های دانشگاه بیرجند

11 کد رشته جدید به رشته های دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند اضافه شد.

 

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجند گفت : دو رشته مکانیک طراحی کاربردی و مکانیک تبدیل انرژِی در مقطع دکترا با پذیرش 13 نفر امسال به کد رشته های این دانشگاه اضافه شده است.

محمد مهدی خطیب با اشاره به اینکه 9 رشته باستان شناسی، ادبیات عرب، نهج البلاغه، فرآوری مواد معدنی، فناوری اطلاعات، عمران سازه، آبیاری و زه کشی، بیماری شناسی گیاهی و گیاهان دارویی و معطردر مقطع کارشناسی ارشد با ظرفیت 60 نفر از مهرماه در دانشگاه بیرجند دانشجو می پذیرد افزود:

در حال حاضر 29 کد رشته دکتری، 123 کد رشته کارشناسی ارشد و86 رشته کارشناسی در دانشگاه بیرجند فعال است.

وی جمعیت فعلی دانشگاه بیرجند را 11 هزار و 700 نفر برشمرد و گفت : با پذیرش دانشجویان جدید الورود و حذف دانشجویان فارغ التحصیل از جمعیت دانشجویی دانشگاه آمار دانشجویان دانشگاه بیرجند در مهرماه امسال به 12 هزار و 700 نفر خواهد رسید.

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه بیرجند در سال جاری را دو هزار و 700 نفر ذکر کرد و گفت: هم اکنون دانشجویان دانشگاه بیرجند در 12 دانشکده و سه آموزشکده اقماری اشتغال به تحصیل دارند.

خطیب همچنین از راه اندازی رشته هنر اسلامی در سال تحصیلی جاری در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: دفتر شورای گسترش با راه اندازی این رشته در داشگاه بیرجند موافقت کرده و مجوز پذیرش دانشجو در این دانشگاه اخذ شده است و این رشته از مهر ماه سال جاری در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد./س

برچسب ها: اضافه ، شدن ، رشته ، جدید ، به ، دانشگاه ، بیرجند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.