اراک/

نازک شدن موها ‌آغاز ‌طاسی

چه رابطه ای میان نازک شدن موها و طاسی وجود دارد ؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، آلوپسی آندروژنتیک شایع‌ترین دلیل نازک‌شدن و ریزش موهای سر است. این اصطلاح پزشکی به معنای ریزش مو به دلیل تغییر سطح هورمون‌های مردانه و استعداد ژنتیکی فرد برای طاسی است.

بر پایه ی این گزارش ، متخصصین پوست‌ومو اعتقاد دارند، اصلی‌ترین دلیل نازک‌شدن موها، پدیده‌ای به نام آلوپسی آندروژنتیک» است، اما برای این که بدانید این اصطلاح یعنی چه، اول باید درباره دو شیوه اصلی ریزش موهای سر اطلاعاتی داشته باشید.

مدل فیلم ترسناک می‌ریزد یا موذیانه؟

این گزارش حاکی از آن است که ، ریزش موهای سر به دو شکل اتفاق می‌افتد؛ اولی همان مدل فیلم‌های ترسناک است، یعنی ریزش موهای شما کاملا عیان است و وقتی به سرتان دست می‌کشید، موها مثل برگ‌های باغی خزان زده می‌ریزند و کف دست‌تان پر از مو می‌شود، اما ریزش موهای سر نوع دیگری هم دارد که موذیانه و مرموز است.

در این مدل، هر بار که موهای سر می‌ریزد و باز رشد می‌کند، حجم و قطر آنها کمتر می‌شود و به مرور زمان از خرمن موها فقط کرکی می‌ماند که آن هم پس از مدتی ناپدید می‌شود. به این عارضه آلوپسی آندروژنتیک می‌گویند.

آلوپسی آندروژنتیک شایع‌ترین دلیل نازک‌شدن و ریزش موهای سر است. این اصطلاح پزشکی به معنای ریزش مو به دلیل تغییر سطح هورمون‌های مردانه و استعداد ژنتیکی فرد برای طاسی است.

افزایش هورمون‌های مردانه در سن بلوغ باعث می‌شود افرادی که استعداد ژنتیکی طاسی دارند، یعنی پدر یا مادر یا خانواده یکی از آنها دچار طاسی هستند، به مرور زمان دچار کم شدن موهای سر، نازکی تارهای مو و سرانجام طاسی شوند

به همین دلیل است که وقتی اوو بقیه همکارانش از بیماری می‌شنوند که موهایش ماه‌هاست رشد نکرده و گذرش به آرایشگاه نیفتاده و تارهای مویش نازک شده، نگران می‌شوند و می‌فهمند باید درمان را هرچه سریع‌تر آغاز کنند تا کارش به ریزش موها نرسد./س

برچسب ها: نازک شدن مو ، آغاز ، کچلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.