شهرکرد /

رونمایی از كتاب چوبی مشبک زیارت عاشوراء

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از كتاب چوبی مشبك زیارت عاشورا، در جشنواره هفته هنر استان چهارمحال و بختیاری رونمایی كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد : سيد محمد حسینی، در جشنواره هفته هنر استان چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد، این اثر را یكی از آثار خوب هنرمندان این خطه از ایران اسلامی دانست.

طراح و سازنده زیارت عاشوراء مشبك بری شده، گفت: این اثر، با شماره 1854 در اداره حقوقی و مالكیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است.

صیادی  افزود: این كتاب، در هشت صحفه، به ابعاد 24 در 39سانتیمتر در مدت 9 ماه ساخته شده است.  

وی، با بيان اينكه در این اثر، با بهره گیری از هنر ناب اسلامی، نام مبارك امام حسین (ع)، با نقوش اسلیمی تلفیق شده است، گفت: در عرض هر صحفه، به نیت پنج تن آل عبا (ع)، پنج بار و در بالای صحفات زیارت عاشوراء، به نیت چهارده معصوم (ع)، 14بار نام مبارك امام حسین (ع) نقش بسته است.

صيادي گفت: چوب این كتاب مشبك بری شده، از تخته سه لایه و جلد آن از مخمل می باشد و صحفه آرایی و صحفه بندی آن، منحصر به فرد می باشد.

به گفته وی؛ این اثر، به منظور پاسخ كوبنده به اهانت كنندگان به ساحت مقدس پیام اسلام (صلوات الله علیه) رونمایی شد و این كتاب چوبی، از طریق نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد، به رهبر معظم انقلاب تقدیم خواهد شد تا به واسطه ایشان، به موزه آستان مقدس رضوی تقدیم شود. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.